| |||||
|
dissabte, 1 de novembre de 2008 > Posen a licitació l'adaptació de la via del tren de Girona a Figueres per al TAV
S'instal·larà un tercer rail d'ample europeu en direcció nord en un tram de 41 quilòmetresJOSEP PUIGBERT. Figueres Adif ha posat a licitació les obres d'adequació de l'actual via convencional entre Girona i Figueres perquè pugui circular-hi provisionalment el TAV. El pressupost de sortida dels treballs és de 104 milions i comprèn la instal·lació d'un tercer rail i la modernització de les vies en un tram de 41 quilòmetres, entre el sector sud de la terminal de mercaderies i l'inici de la variant de Figueres que s'ha començat a construir al Pont del Príncep. Adif preveu que els treballs d'adequació de la línia convencional puguin començar a mitjan any vinent i que estiguin acabats a finals del 2010 per garantir la circulació del TAV entre Barcelona i Perpinyà. El consell d'administració d'Adif va aprovar ahir posar a licitació l'obra que ha de suposar que el TAV puguin circular entre Girona i Figueres per l'actual traçat de la via convencional en espera que tota la línia del TAV entre aquestes dues ciutats incloent-hi el túnel de Girona estigui acabada. Això no serà, com a mínim, fins al 2012 i, amb l'obra d'adequació de la via convencional, Foment espera reduir el termini perquè els TAV puguin anar de Barcelona a Perpinyà a través del túnel del Pertús. La previsió d'Adif és que la circulació es garanteixi per a finals del 2010. L'adequació d'un tercer rail es farà des del sector sud de la terminal de mercaderies de Girona fins al Pont del Príncep, on ja es construeix el primer tram de la variant del tren convencional, que enllaçarà, abans d'arribar a la carretera d'Olot, a Vilafant, amb el traçat del TAV, que també es construeix. Els trens d'ample internacional circularan només per la via en direcció al nord. Per a l'execució d'aquest projecte es faran diferents treballs d'infraestructura, entre els quals hi ha la construcció de dos nous apartadors, l'ampliació de la plataforma de la via, la demolició de murs, millores de drenatge, l'ampliació de passos inferiors i la construcció d'un de nou a Celrà i el reforç de tres trams metàl·lics que travessen els rius Onyar, Ter i Fluvià. Un cop s'hagi licitat l'obra, es preveu que es pugui adjudicar en el primer semestre de l'any vinent i que els treballs comencin després de l'estiu. Actualment també ja es treballa en tot el tram del TAV des de Girona a Figueres. També està previst que abans de tres mesos s'adjudiqui la redacció del projecte d'estació intermodal a Figueres. |
NOTÍCIES RELACIONADES |
>Joaquim Nadal, amb les cambres catalanes >Nous gestors a l'aeròdrom de la Cerdanya >A licitació les obres perquè el TAV pugui anar de Girona a Figueres |
|