L'estudi presenta una anàlisi que compara Barcelona i les poblacions de menys de 10.000 habitants de tot Catalunya. El consum cultural i mediàtic en català és sempre més alt als municipis. La dada més significativa és en les revistes: a Barcelona només un 14,5% dels lectors de revistes ho fan en català, mentre que aquest percentatge és d'un 56,6% als municipis de menys de 10.000 habitants. Segons els responsables de l'estudi elaborat per la Fundació Audiències de la Comunicació i la Cultura, la presència de la premsa local i comarcal juga un paper molt important en aquest àmbit. Per contra, la mínima oferta de cinema o videojocs en català comporta xifres molt baixes en aquest apartat.
En termes generals, els resultats estan directament relacionats amb el volum de la població. Per exemple, l'estudi confirma alguns tòpics, com ara el pitjor accés a les noves tecnologies en zones menys habitades. A Barcelona ciutat, la població dedica de mitjana 52,9 minuts al dia al consum d'internet, mentre que aquesta dada baixa fins a 35,7 minuts en els municipis petits. Per demarcacions, Lleida té la xifra més baixa amb 25 minuts/dia de mitjana per habitant. En l'accés a internet, es confirma també el tòpic generacional que els joves l'utilitzen més que els adults. A Barcelona, es consumeixen més diaris i ràdio, mentre que als municipis guanyen la televisió i les revistes. Una de les dades que els tècnics consideren més «sorprenents» és que el segon consum cultural del país és jugar amb videojocs (sobretot a Barcelona), que domina en l'àmbit domèstic junt amb escoltar música, molt per sobre del consum de llibres, cinema, espectacles o exposicions.