dijous, 30 d'octubre de 2008 > Llibres, cinema i art
X.M..
Barcelona El barceloní és el major consumidor de productes culturals del país. Percentualment, hi ha més persones a Barcelona que llegeixen llibres, veuen pel·lícules, juguen a videojocs, escolten música i van a exposicions, teatre o circ. Només hi ha una excepció. Són els veïns dels pobles de menys de 10.000 habitants els que veuen més concerts de música. També destaca el fet que el barceloní s'està un quart d'hora més connectat a Internet cada dia que el veí d'un municipi petit. La diferència real, però, es produeix sobretot en el consum de llibres, pel·lícules i exposicions. El 69,1% dels barcelonins han llegit almenys un llibre el darrer any mentre que a la resta de poblacions no s'arriba al 57%. El 42,9% dels veïns de Barcelona ha vist una pel·lícula els darrers tres mesos com a mínim mentre que a la resta del país no se supera el 35%. I en l'últim any, el 39,1% de barcelonins han assistit com a mínim a una exposició mentre que a la resta del país no s'arriba al 30%. Però la diferència disminueix força en altres consums culturals com els concerts, els espectacles de teatre o circ, els videojocs o la música, ja que en aquests casos la situació és més similar a Barcelona i a la resta del país.
|