| |||||
|
dimecres, 29 d'octubre de 2008 > El Barcelona Meeting Point perd un terç dels expositors i un pavelló per la crisi
No hi seran grans empreses constructores, es redueix a tres el nombre de pavellons i es rebaixen els preus un 30%EVA GARCIA PAGÁN. Barcelona La crisi en el sector immobiliari sí que sembla que passarà factura al món firal. Fins ahir, el saló Barcelona Meeting Point, que s'ha de celebrar del 4 al 9 de novembre, ja ha perdut un terç dels expositors en relació amb l'edició de l'any passat, malgrat aplicar descomptes de fins al 30% i compensa la baixa de grans companyies del sector, com ara Habitat, Colonial i Restaura amb un increment de la presència internacional. Del grup anomenat G-14, on hi ha les principals companyies del sector, només han confirmat assistència Metrovacesa i Reyal Urbis. Aquesta menor presència en el nombre d'empreses també ha comportat un canvi en el nombre de pavellons, que passa dels quatre previstos inicialment als tres (dos d'exposició i un de conferències) finals.
En la presentació que el president del Barcelona Meeting Point, Enrique Lacalle, va fer ahir a Madrid, es va assumir que el nombre d'expositors s'havia reduït un terç d'un any a un altre i quantificava en 423 les empreses participants. De totes maneres, actualitzat amb data d'ahir, a la pàgina web del saló només es llistaven 275 empreses, la qual cosa representa un descens de gairebé el 60% respecte de l'edició de l'any passat. Fonts de l'organització van matisar que aquestes eren encara dades provisionals i que la participació de les empreses no es tancaria fins al dia abans de la fira, és a dir, dilluns de la setmana vinent. El que sí que és cert és que, del G-14, el grup de les principals companyies del sector, només Metrovacesa i Reyal Urbis han confirmat la seva assistència i són baixa empreses com ara Habitat, Vèrtix, Restaura, Renta Corporación i Colonial. També consultores com Jones Lang LaSalle, CB Richard Ellis i Aguirre Newman. Així, l'oferta del mercat residencial cau de dos pavellons a només un i és previst que el 60% de l'oferta sigui estatal. En el cas del pavelló professional i internacional, el 75% de les empreses expositores seran estrangeres. De fet, tot apunta que en les pròximes edicions el saló prendrà un aire molt més professional i internacional del que havia assumit en anteriors edicions i s'hi potencien els mercats emergents. Enguany, Panamà serà el país convidat i São Paulo, la ciutat convidada. |
NOTÍCIES RELACIONADES |
|