Després que el DOGC va publicar a finals de juliol l'aprovació inicial del pla territorial parcial del Camp de Tarragona (amb el dibuix aproximat del mapa de sobre), dijous es va tancar el termini perquè institucions i particulars hi presentessin al·legacions, que la Generalitat haurà de decidir ara si incorpora o no en el document definitiu. Els principals suggeriments, que resumim per comarques a les fitxes del gràfic, fan referència a millores tant de la xarxa existent com del traçat de noves carreteres, autovies i línies ferroviàries. També es fa èmfasi als plans urbanístics i els espais que cal protegir. Un cop aprovat, el pla definirà les pautes de creixement que les administracions hauran de seguir els propers 20 anys.
L'ens considera que l'estructura actual de la xarxa viària és «radial» a l'entorn de Reus, per la qual cosa proposa una «nova via que, paral·lela a la T-310 (la carretera que ve de Pratdip i Mont-roig), interconnecti els municipis que envolten la plana del Baix Camp». El Consell, això sí, creu que es podrien aprofitar trams de carreteres ja existents, fins i tot de camins que ara s'utilitzen només a escala local. Així, el nou eix sortiria de Vandellòs i passaria per Pratdip, Colldejou, Vilanova d'Escornalbou, Riudecanyes, Botarell, les Borges del Camp, Maspujols, Castellvell, Almoster i la Selva, abans de morir al nucli de les Masies Catalanes, a l'Albiol. A més de «facilitar la mobilitat local», es considera que la idea «reforçaria la prestació del servei de transport públic i suposaria una millora per a les rutes ja existents de transport escolar».
Les al·legacions del Consell del Baix Camp, de fet, se centren en la xarxa viària. Així, també proposa un traçat per a la C-242, que s'ha de condicionar totalment, al coll d'Alforja, l'habilitació d'un tercer carril en més trams de la C-44 a Vandellòs, i la conversió en carretera de diversos camins existents a l'Argentera, Duesaigües i l'Albiol. Igualment, s'afegeix a les nombroses institucions de la comarca que reclamen des de fa temps el desdoblament de la carretera entre Reus i Cambrils, i la millora de la connexió de la T-310 amb la variant de Reus, on se solen formar grans cues en hora punta.
En l'apartat ferroviari, el Consell del Baix Camp aposta per potenciar la línia Reus-Móra, i rehabilitar-ne les estacions. A més, demana que es creïn o renovin xarxes elèctriques i de telecomunicacions per evitar mancances als pobles d'interior i de muntanya, on aposta per fomentar tant l'activitat turística com les energies no renovables.