| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dissabte, 21 de desembre de 2024


dilluns, 27 d'octubre de 2008
>

Les comarques proposen retocs en el dibuix futur.. El Baix Camp reclama un nou eix interior

El Consell Comarcal proposa en el pla territorial una carretera que uneixi Vandellòs amb la Selva per descongestionar Reus

ÒSCAR PALAU. Reus
Una nova carretera que vertebri l'interior de la comarca. Aquesta és la principal novetat que incorporen les al·legacions que el Consell Comarcal del Baix Camp ha presentat perquè s'incorpori a les previsions de futur del pla territorial parcial del Camp de Tarragona, que dijous va tancar el període de suggeriments. L'ens demana un eix viari de nova construcció, que podria aprofitar en part camins ja existents, que vagi de Vandellòs a la Selva i l'Albiol sense haver de passar per Reus. A més, demana que el document prevegi una millora de les línies de serveis als municipis d'interior i de muntanya. El Consell Comarcal també s'afegeix a les veus que clamen pel desdoblament de la carretera de la Misericòrdia, i per la millora de la connexió entre la T-310 i la T-11.


Després que el DOGC va publicar a finals de juliol l'aprovació inicial del pla territorial parcial del Camp de Tarragona (amb el dibuix aproximat del mapa de sobre), dijous es va tancar el termini perquè institucions i particulars hi presentessin al·legacions, que la Generalitat haurà de decidir ara si incorpora o no en el document definitiu. Els principals suggeriments, que resumim per comarques a les fitxes del gràfic, fan referència a millores tant de la xarxa existent com del traçat de noves carreteres, autovies i línies ferroviàries. També es fa èmfasi als plans urbanístics i els espais que cal protegir. Un cop aprovat, el pla definirà les pautes de creixement que les administracions hauran de seguir els propers 20 anys.

L'ens considera que l'estructura actual de la xarxa viària és «radial» a l'entorn de Reus, per la qual cosa proposa una «nova via que, paral·lela a la T-310 (la carretera que ve de Pratdip i Mont-roig), interconnecti els municipis que envolten la plana del Baix Camp». El Consell, això sí, creu que es podrien aprofitar trams de carreteres ja existents, fins i tot de camins que ara s'utilitzen només a escala local. Així, el nou eix sortiria de Vandellòs i passaria per Pratdip, Colldejou, Vilanova d'Escornalbou, Riudecanyes, Botarell, les Borges del Camp, Maspujols, Castellvell, Almoster i la Selva, abans de morir al nucli de les Masies Catalanes, a l'Albiol. A més de «facilitar la mobilitat local», es considera que la idea «reforçaria la prestació del servei de transport públic i suposaria una millora per a les rutes ja existents de transport escolar».

Les al·legacions del Consell del Baix Camp, de fet, se centren en la xarxa viària. Així, també proposa un traçat per a la C-242, que s'ha de condicionar totalment, al coll d'Alforja, l'habilitació d'un tercer carril en més trams de la C-44 a Vandellòs, i la conversió en carretera de diversos camins existents a l'Argentera, Duesaigües i l'Albiol. Igualment, s'afegeix a les nombroses institucions de la comarca que reclamen des de fa temps el desdoblament de la carretera entre Reus i Cambrils, i la millora de la connexió de la T-310 amb la variant de Reus, on se solen formar grans cues en hora punta.

En l'apartat ferroviari, el Consell del Baix Camp aposta per potenciar la línia Reus-Móra, i rehabilitar-ne les estacions. A més, demana que es creïn o renovin xarxes elèctriques i de telecomunicacions per evitar mancances als pobles d'interior i de muntanya, on aposta per fomentar tant l'activitat turística com les energies no renovables.



 NOTÍCIES RELACIONADES

>Més protecció a les planes agrícoles

>Valls vol connexió a l'estació del TAV

>Entitats del Tarragonès demanen limitar el creixement a la comarca i protegir-ne espais naturals

>Salou tem quedar-se sense servei ferroviari quan es posi en marxa el corredor mediterrani per l'interior

>Estació a Port Aventura

>El Parlament instarà Renfe a incrementar els serveis de mitjana distància al Camp

>Adif posa a licitació la supressió del pas a nivell de la línia Tortosa-l'Aldea

>La regió de Madrid triplica Catalunya en quilòmetres d'autopistes i autovies

>Avions, trens i transport públic, més importants per a l'economia

>Andorra vol que els Jocs li portin el TAV

>Proposen un nou eix viari que vertebri el Baix Camp sense passar per Reus

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.