El departament tenia un pla quadriennal que anava del 2004 al 2008 i que durant els tres primers exercicis s'ha pogut anar complint. Així, per exemple, es van adjudicar les obres del CEIP Aldric de Cassà o de les Falgueres de Celrà. Però a mitjan juny es va rebre la consigna de replantejar les actuacions previstes, ha explicat Andreu Otero, a causa de la retallada econòmica que ha experimentat el departament. Això, a efectes pràctics, haurà suposat que a final d'any s'hagin adjudicat la meitat de les grans obres previstes. I que algunes de les que s'adjudiquin no siguin necessàriament actuacions previstes en el pla quadriennal. Otero explica que ara es considera una obra de màxima prioritat un centre escolar que estigui creixent any rere any en mòduls prefabricats. El preu de col·locació d'un metre quadrat de mòduls és similar al de totxo, i per això es faran abans els edificis de les escoles que vagin creixent en barracons que no pas els d'una que no creixi o que ja tingui un edifici propi. En últim estadi queden els edificis vinculats a serveis educatius no lectius. Així, per exemple, el Domeny de Girona és un dels que s'han considerat prioritaris i que han estat adjudicats. El mateix ha passat amb un enderroc per ampliar l'Annexa o actuacions a l'escola de Riudarenes. Abans de final d'any, Otero preveu que se n'adjudicaran tres més, però no vol concretar de quins projectes es tracta.
Això significarà que algunes actuacions que estaven previstes aniran més lentes del que s'havia previst. Otero no vol dir quines seran, però sí que admet que un dels casos serà el del CEIP Montseny de Breda. «Hi cal una actuació en profunditat, i no vol dir que la necessitat hagi decaigut, però probablement no estarà en la prioritat que estava», explica Otero, que afegeix que «ningú sap fins quan s'allargarà aquesta situació; dependrà del comportament del desenvolupament econòmic». També explica que hi ha hagut alguns casos en què la repriorització també s'ha hagut d'establir perquè han sorgit problemes amb la titularitat del sòl on s'han de fer les escoles.