La bona rebuda que ha tingut en el govern d'Andorra la proposta d'Aragó de muntar una candidatura conjunta per als Jocs Olímpics d'hivern del 2018 s'explica, a més de per la promoció dels esports i el turisme d'hivern que suposaria, per la inversió en infraestructures que caldria fer, segons els càlculs del govern andorrà. Segons un portaveu, de fet, la més gran d'aquestes noves infraestructures seria el tren d'alta velocitat (TAV), que les autoritats andorranes esperen veure algun dia a la Seu d'Urgell des d'on, amb algun tipus d'enllaç ràpid, hauria d'arribar fins a Andorra la Vella. La connexió ferroviària de qualitat fins al cor del Pirineu no és una idea nova al territori, però el govern andorrà creu que una candidatura olímpica que impliqui l'Estat espanyol (i també el francès, com és el seu desig), comporti una línia del TAV fins a la Seu, ja sigui des de Lleida o des de Barcelona.
L'alcalde de la Seu, Albert Batalla, ja ho veuria bé -«seria magnífic», diu- però creu més realista treballar per algun tipus d'enllaç ferroviari nord-sud i transpirinenc, encara que no sigui d'alta velocitat, sense necessitat d'esperar una hipotètica candidatura olímpica que està a les beceroles. Segons Batalla, «s'hauria d'estudiar, però també crec que hem de començar, sense esperar cap olimpíada, a fer un debat real sobre les connexions nord sud del Pirineu i, també, sobre les connexions est-oest, que són encara més deficitàries».
La idea d'uns Jocs d'hivern al Pirineu a través d'una candidatura conjunta Aragó-Andorra la va llançar el juliol passat l'alcalde de Saragossa, Juan Alberto Belloch, com a hereva dels anteriors intents de Jaca. Andorra vol que també hi participi Catalunya, però Aragó hi està en contra perquè vol liderar el projecte.