dilluns, 27 d'octubre de 2008 > Avions, trens i transport públic, més importants per a l'economia
L'autora del treball, però, deixa clar que la xarxa d'autopistes i autovies no és el factor determinant per a l'accessibilitat lligada a l'economia, segons es desprèn de la comparativa. Efectivament, només Düsseldorf supera els 100 quilòmetres de vies ràpides per cada 1.000 km². Totes les altres regions amb el major PIB en tenen menys, i el centre de Londres no té ni un quilòmetre de vies d'alta capacitat. En la majoria dels casos, doncs, són més determinants per a l'economia l'accessibilitat dels aeroports, els ferrocarrils i un transport públic local eficient. Pel que fa a la xarxa ferroviària, l'estudi només destaca per regions que el País Valencià, junt amb Lisboa i Bucarest, té una ràtio relativament alta comparada amb la mitjana dels altres territoris europeus. Les xarxes més extenses són a Praga i, sobretot, a Alemanya, concretament a Berlín, Bremen, Hamburg i Saarbrücken; i en les tres últimes ciutats juga un paper fonamental el transport de mercaderies.
|