Diverses entitats del Camp de Tarragona, majoritàriament vinculades a l'Entesa de Progrés Municipal (EPM), aposten en les seves al·legacions per limitar el creixement urbà previst al pla territorial, especialment a zones com l'interior del Tarragonès. En aquest sentit, la quinzena d'entitats que han participat en l'elaboració de les propostes, arran del procés obert a la ciutadania encetat per Alternativa Baix Gaià (ABG), aposten perquè es consideri sols el creixement vegetatiu i es permeti només la compactació interna dels nuclis.
Entre d'altres aspectes, així, s'oposen a projectes com la urbanització Lagos de Vespella, a Vespella de Gaià; l'ampliació del complex de golf i residencial al Catllar; la urbanització de les Hortes del Reguerot, a la Riera de Gaià, o l'àrea residencial estratègica prevista als Pallaresos, on reclamen més protecció dels boscos del seu entorn. Una altra al·legació fa referència al municipi de Renau, el menys poblat del Tarragonès, on es reclama que es retiri la tipificació de «creixement moderat». De fet, l'ABG ja es va oposar a la proposta de revisió del POUM que preveu noves promocions d'habitatges al nucli.
PARC NATURAL DEL GAIÀ
Les barreres a la construcció s'acompanyen de la petició de més protecció, especialment en aquells terrenys d'interès natural. Un dels projectes més reivindicats és el Parc Natural de les Terres del Gaià, que inclouria el parc agrari del Baix Gaià i l'anella verda de Tarragona, i així es crearia un connector biològic amb la vall del Francolí i les muntanyes de Prades. També demanen protecció especial per als espais litorals des de Tamarit fins a la Savinosa. Al sud, igualment, es reivindica la protecció de la platja i el parc ecohistòric dels Prats i Cal·lípolis a Vila-seca, hipotecats per l'expansió prevista de l'Autoritat Portuària de Tarragona. El grup ecologista Gepec també demana la previsió d'una via verda que connecti els castells del Baix Gaià i una altra entre Reus i Roda.
MÉS ESTACIONS
En l'apartat d'infraestructures, les diverses entitats s'oposen a la nova carretera entre Torredembarra i l'estació del TAV a la Secuita, i tampoc donen suport a la carretera entre Sant Ramon i la terminal del tren. Pel que fa a la xarxa ferroviària, es reivindica la recuperació per a passatgers de la línia Reus-Roda, i el pas subterrani per Torredembarra. A més, ICV, per garantir que el tren sigui un «autèntic metro regional», també ha proposat noves estacions a Creixell, Altafulla Nord, la Móra, castell de Montornès, camí de Constantí, el Morell i la Pobla o el polígon industrial Francolí.