| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | divendres, 8 de novembre de 2024


dimecres, 22 d'octubre de 2008
>

Hereu diu que Rodalies no arriba a la T-Sud per desacords a Foment

L'alcalde reclama carrils exclusius per a camions del port fins a l'AP-7 al Papiol

X. MIRÓ P. MERCADÉ. Barcelona
Els retards en les principals infraestructures de Barcelona i l'àrea metropolitana continuen sent responsabilitat de Foment, segons l'interpretació que es pot fer de la conferència que ahir va dur a terme l'alcalde de la ciutat, Jordi Hereu, al Col·legi d'Enginyers Industrials. El projecte per portar Rodalies a la T-Sud de l'aeroport fa 21 mesos que està aturat per discrepàncies internes a Foment. Tampoc el ministeri ha presentat encara el redisseny de Rodalies diverses vegades promès.


+ L'alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, a la conferència anual del gener al CCCB. Foto: J. RAMOS
El projecte per portar els trens de Rodalies fins a la nova T-Sud de l'aeroport fa més d'un any i vuit mesos que està aturat per discrepàncies internes en el ministeri de Foment. L'alcalde de Barcelona explica en el redactat que va distribuir entre els assistents a la conferència d'ahir que l'organisme d'infraestructures ferroviàries Adif i l'organisme aeroportuari Aena no es posen d'acord en com s'ha de construir el tren sota les terminals i sota les pistes per no afectar l'enlairament i l'aterratge dels avions. Hereu reclama públicament als dos organisme que resolguin els problemes «per no perdre més temps en unes obres que ja haurien d'haver començat». Cal recordar que la T-Sud del Prat es posarà en funcionament l'estiu que ve i que inicialment estava previst que Rodalies ja hi arribés a finals del 2009. Amb el retard actual, els autobusos llançadora entre la T-Sud i les terminals actuals perquè els passatgers puguin anar amb tren fins al centre de Barcelona no hauran de funcionar provisionalment durant mesos, sinó durant anys. «El tren, a diferència del metro, és una connexió directa de la ciutat amb l'aeroport», concloïa Hereu. Reclama diligència sobre els reptes que la ciutat i l'àrea tenen en infraestructures. Queda clar de la seva anàlisi que és Foment el que ha de donar-se manya per fer possible la modernització de les connexions ferroviàries de l'aeroport i el port, però també dels nous accessos viaris al port, així com la tan promesa nova xarxa de Rodalies. L'alcalde va tornar a recordar que al 2002 les administracions van acordar que el tren d'alta velocitat (TAV) arribaria al Prat, un projecte que admet que avui ja només és una opció perquè el ministeri no n'ha concretat res. En qualsevol cas, considera que, un cop garantides les noves connexions de Rodalies i el metro amb l'aeroport, la prioritat no és el TAV per al Prat, sinó resoldre el coll d'ampolla viari i ferroviari amb què es pot trobar el port de la ciutat. Hereu recorda que el port barceloní serà el primer de la Mediterrània i conformarà amb l'aeroport un centre logístic del sud d'Europa. Si no s'actua ràpid i amb visió «el podem escanyar o embussar la trama viària del Llobregat». És per això que reclama a Foment que allargui fins a l'AP-7 al Papiol el projecte per construir dos carrils per sentit de Cornellà al port per a ús exclusiu dels camions de mercaderies. Però pitjor serà la situació futura en el ferrocarril si no s'hi actua. El port preveu triplicar la xarxa ferroviària interna i podrà treure en tren fins al 30% de les mercaderies. Això no serà possible si no es disposa d'una sortida provisional dels combois fins a França, que admet que Foment ja executa. Ara bé, a mig termini, li recorda que haurà de construir línies exclusives o prioritàries per als trens de mercaderies fins a la frontera.

 NOTÍCIES RELACIONADES

>Les obres a l'estació de la Sagrera, pel 2009

>Reclama l'aigua de l'Ebre

>Trinxats a alta velocitat

>Hereu exigeix a Foment que desencalli la connexió de rodalies amb la T-Sud

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.