| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | diumenge, 30 de juny de 2024


dilluns, 20 d'octubre de 2008
>

la cronologia












20 d'octubre del 2007 - Una injecció de formigó a les obres del tren d'alta velocitat (TAV) al Gornal deformen el túnel dels Ferrocarrils de la Generalitat (FGC). Es decideix suspendre la circulació de trens per corredor de Sants al Prat de Renfe i a les línies de l'Anoia i Manresa –al Gornal és la mateixa–.

21 d'octubre del 2007 - Es posa en marxa l'operatiu de 250 autocars que han de donar servei als 100.000 viatgers que cada dia feien servir les línies de Rodalies que s'han suspès.

22 d'octubre del 2007 - El volum de cotxes que entren a Barcelona per la Gran Via i la Diagonal creix un 10% i es provoquen col·lapses a la C-31 i la C-32.

24 d'octubre del 2007 - La ministra de Foment, Magdalena Álvarez, ordena que les línies C-2 sud, C-7 i C-10 passin a ser gratuïtes a partir del dia 25.
- Foment acusa la constructora OHL d'haver fet malament les obres i anuncia que reclamarà la factura dels danys.

25 d'octubre del 2007 - El ministre de l'Interior, Alfredo Pérez Rubalcaba, admet que el govern espanyol ha de fer autocrítica i que no va explicar bé les afectacions que tindrien les obres del TAV.

26 d'octubre del 2007 - Un altre esvoranc enfonsa l'andana de l'estació de Bellvitge i es decideix aturar del tot les obres al túnel del TAV. La Generalitat anuncia que Foment rescindirà el contracte de les obres del túnel a OHL.
- L'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif) decideix suspendre l'adjudicació de les obres del TAV pel centre de Barcelona.
- La Generalitat escenifica la pèrdua de confiança amb Foment i reclama un organisme conjunt per executar les obres del túnel pel centre de Barcelona.

27 d'octubre del 2007 - Foment contradiu la Generalitat i manté que OHL faci les obres que falten del túnel, uns 700 metres. Li retalla, però, el control dels treballs que a partir d'ara faran empreses especialitzades.
- El ministeri es planteja fer servir el Prat per poder complir la promesa de fer arribar el TAV a Barcelona el 21 de desembre. A Catalunya tothom ho rebutja.

28 d'octubre del 2007 - El president del govern espanyol, José Luís Rodríguez Zapatero, visita les obres del TAV i n'assumeix totes les culpes. El president no concreta ni quan tornarà el servei de rodalies ni quan arribarà el TAV a Barcelona.

31 d'octubre del 2007 - Zapatero compareix al Congrés i defensa que les obres del TAV s'han fet sense presses.

5 de novembre del 2007 - Foment anuncia que el transport amb bus s'allargarà fins al 30 de novembre, ja que encara no s'han acabat els treballs per estabilitzar els terrenys.

17 de novembre del 2007 - Renfe restableix de manera parcial el servei a la C-2 sud. Una part dels usuaris tornen als trens, però una altra ha de continuar fent servir els busos.

1 de desembre del 2007 - Renfe restableix completament el servei de Rodalies un mes i mig després.

20 de febrer del 2008 - El TAV arriba a Barcelona.


 NOTÍCIES RELACIONADES

>El govern, sense poder de decisió en l'obra

>l'enquesta

>Foment diu que no sap quant puja la factura total pels esvorancs del TAV

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.