Les previsions canvien d'un any per l'altre, i els números que fa l'Estat pel que fa a inversions en són una bona mostra. Hi ha partides que es fan per a quatre anys, i les xifres que el pressupost per al 2008 preveia en determinats casos per al 2009 no es compliran. Algunes obres han quedat retallades si les comparem amb els números de l'any passat, i d'altres tindran un impuls que no estava previst.
El desdoblament de l'N-II és on més canvis hi ha hagut, tant per a bé com per a mal. Segons els comptes aprovats l'any passat, el tram entre Maçanet i Tordera havia de començar a construir-se amb força a partir de l'any que ve, amb una partida prevista de 33 milions. Al final, el pressupost presentat ahir hi destina 7 milions, gairebé una cinquena part, i li reserva per al 2010 una partida de 75 milions. En canvi, per a la futura A-2 en el tram de l'Alt Empordà s'han incrementat els diners previstos respecte a un any enrere. La redacció dels projectes constructius dels trams entre Orriols i Garrigàs i de Pont de Molins a Agullana ha passat dels 200.000 euros cadascun reservats l'any passat per al 2009 a disposar de partides de 907.000 i 702.000 euros, respectivament. Això representa un pas endavant important en la definició del projecte abans no es puguin començar les obres. I apareix per primera vegada el tram entre Garrigàs i Pont de Molins, que inclou la nova variant de Figueres, amb una partida de 5,5 milions.
La conversió de l'N-260 en la nova autovia A-26 entre Besalú i Llançà també inclou les dues cares de la moneda. La redacció del projecte constructiu entre Besalú i Figueres passa de 300.000 a 10.000 euros, mentre que l'estudi informatiu de Llançà a Figueres multiplica per dos la partida. En tot cas, es pot considerar que el desdoblament d'aquesta part de l'eix pirinenc resta aturat de moment. També augmenten les partides per a la variant de Ribes de Freser i el túnel de Toses, per a les obres del qual ja es disposarà d'1,3 milions, set vegades més del previst fa un any.
Finalment, els diners per al nou pont sobre el Ter a Girona, a l'altura del Trueta, disminueixen de manera important, i fins al 2011 no es compta destinar-hi cap quantitat important, uns 20 milions.