El col·lectiu No a la MAT i l'Associació de Municipis contra la MAT (AMMAT) han presentat dues demandes davant del Tribunal Suprem contra el traçat de la línia Sentmenat-Bescanó i una altra contra la subestació de Bescanó. Les demandes, interposades pel Col·lectiu Ronda, en representació de les dues plataformes antilínia, No a la MAT i l'AMMAT, tenen lloc després d'haver presentat els corresponents recursos contenciosos administratius contra l'execució del projecte entre Sentmentat i Bescanó, una tramitació judicial que va començar el maig del 2007.
Entre els arguments jurídics presentats pel Col·lectiu Ronda en contra de la infraestructura destaquen els que posen en evidència la manca de respecte pel medi ambient amb què s'ha projectat. D'aquesta manera, el col·lectiu destaca: la manca de llicència ambiental integrada, també el que considera «frau en la llei» en la tramitació d'un projecte fragmentat quan en realitat considera que és un projecte unitari de caràcter transfronterer, la qual cosa implica una manca d'avaluació ambiental de tot el traçat. Els lletrats del Col·lectiu Ronda troben també una «manca de justificació tècnica del projecte», així com «manca d'estudi d'alternatives i anàlisi» dels diferents impactes que el projecte provoca per a la salut humana i el medi ambient.
Així mateix, i quant a la subestació de Bescanó, els lletrats mantenen que hi ha una «manca d'estudi d'impacte ambiental» del projecte de subestació, a més d'una «manca de procediment de tramitació», establert a la llei catalana d'urbanisme, perquè està situada en sòl no urbanitzable.