Els pares i les mares dels alumnes van viure l'estrena del centre del Perelló amb impressions enfrontades: amb il·lusió perquè començaven les classes i amb satisfacció pel fet d'estrenar un centre nou, però també amb divergència d'opinions sobre la idoneïtat del complex. «No ens sembla bé que hi hagi una entrada comuna per als xiquets grans i menuts, ja que les converses són molt diferents i els més petits són molt receptius», va advertir Laia Lores, mare d'una alumna que enguany farà P4. Més tranquil·la es mostrava Neus Pallarès, mare d'una alumna de P3, que com a membre de l'associació de pares i mares ha participat en els treballs previs per evitar espais o punts problemàtics. «Al principi les coses noves fan por, però pensem que anirà bé perquè està tot mil·limetrat perquè no hi hagi problemes», va assegurar. Els alumnes també semblaven prou conscienciats, sobretot els que enguany faran l'últim curs de primària i ja faran secundària al mateix centre. «És una cosa estranya, però més pràctica», va dir un alumne de 6è A durant la visita de la directora dels serveis territorials d'Educació.
El director del CEIP, Francesc Piñol, va anunciar que al primer consell escolar s'aprovarà una entrada diferent per als més petits, per una porta lateral. Un altre fet que preocupa la direcció dels dos centres és la difícil adaptació dels alumnes de procedència anglesa, molt nombrosos al Perelló. «Hem convertit un problema en una oportunitat, tot creant grups de conversa», va explicar el director de l'IES, Jordi Cervera.