| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | divendres, 22 de novembre de 2024


dilluns, 15 de setembre de 2008
>

La tuneladora de l'L9 ja avança cap a l'aeroport




De moment, les obres ferroviàries que han començat per comunicar la T-Sud amb el centre de Barcelona són les de la línia L9 de metro que construeix el govern català. A finals d'any, la primera tuneladora es va posar en funcionament a la zona de Mas Blau per excavar els 8,5 quilòmetres del traçat fins a l'estació de Parc Logístic, a Barcelona, que també inclouran la futura estació de Centre Direccional. La previsió del govern català és que aquest tram estarà enllestit el 2010. I enguany també ha començat a treballar la segona tuneladora, que des del pou d'atac de Mas Blau avança en direcció a l'aeroport, on l'L9 tindrà tres parades, una a les terminals actuals, una altra a la ciutat aeroportuària i la darrera a la terminal sud. Tenint en compte que el túnel de la línia arribarà primer a les terminals actuals, enguany també han començat els treballs previs a la construcció de l'estació intermodal que enllaçarà les terminals A i B amb el metro i la futura nova línia de rodalies. El 29 de gener passat es tallava durant setmanes la passarel·la d'accés entre l'estació de Renfe de l'aeroport i l'edifici intermodal entre les terminals A i B per començar les obres prèvies al túnel i a la construcció de l'estació intermodal de dues plantes que estarà preparada per al metro, rodalies i, fins i tot, per al TAV. De fet, el túnel de rodalies que es construirà entre Mas Blau i la terminal sud estarà preparat per acollir els trens d'alta velocitat, perquè s'hi construiran vies d'ample doble, ambivalents per als dos eixos ferroviaris. També l'estació ferroviària subterrània de la terminal sud estarà preparada per acollir tant els trens de l'L9 com els de rodalies i el TAV. L'estació ja es construeix als terrenys situats sota els edificis d'aparcaments de vehicles de la T-Sud i sota l'aparcament de superfície adjacent a l'accés de la carretera C-31. La dificultat en el cas del TAV és que el govern català pretén que sigui un traçat de pas per a l'aeroport i no un accés únic d'entrada i sortida que limitaria el TAV a una simple llançadora des de Barcelona o el Prat. Però això obligaria a prolongar en cercle el túnel que Foment només preveu ara com ara amb estació terminal.

 NOTÍCIES RELACIONADES

>Foment té aturat el projecte per fer arribar rodalies a la T-Sud fa un any i mig

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.