| |||||
|
dilluns, 8 de setembre de 2008 > El govern farà 38 aparcaments de dissuasió nous en estacions de tren i bus
També vol ampliar els pàrquings de 35 parades de ferrocarril més des d'ara i fins a l'any 2012PAULA MERCADÉ. Barcelona El pla de mobilitat de la regió metropolitana, aprovat aquesta setmana pel govern, preveu fer 38 aparcaments de dissuasió nous en els propers quatre anys, 30 dels quals seran a prop d'estacions de tren i els 8 restants es faran als exteriors de les parades d'autobús interurbanes. Paral·lelament, el govern vol ampliar també els aparcaments d'enllaç de 35 estacions ferroviàries. Amb aquestes actuacions es vol facilitar l'accés d'aquelles persones que viuen en zones mal connectades amb el transport públic a les estacions de tren o bus per intentar, així, dissuadir-les de fer servir el vehicle privat per fer els desplaçaments fora de la seva població.
El govern té com a objectius reduir l'ús del vehicle privat un 5% i incrementar el pes del transport públic, que ara és d'un 19%, fins al 34%, el 2012. Per assolir aquests propòsits cal facilitar l'accés a les estacions de tren i autobús a aquelles persones que viuen en zones allunyades, mal connectades amb el transport públic. És per això que, entre altres mesures, el pla de mobilitat de la regió metropolitana preveu ampliar aparcaments de dissuasió i fer-ne més als afores de les parades de tren i autobús. D'aquesta manera, algú que, per exemple, visqui en una urbanització allunyada pot arribar-se amb el vehicle a la parada de tren o autobús més propera, deixar el cotxe a l'aparcament de dissuasió i continuar el trajecte amb transport públic. El document preveu fer 30 aparcaments de dissuasió al voltant d'estacions de tren. A tall d'exemple, a la parada de les Fonts de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) s'ha reservat un solar amb capacitat per a 200 places de cotxe. A banda de construir aparcaments d'enllaç nous, el pla de mobilitat també vol ampliar-ne 35 dels que ja hi ha fets. D'aquesta manera es duplicarà la capacitat dels aparcaments de dissuasió actuals, que passarà de les 10.000 places a les 21.000, d'aquí a quatre anys. La redacció dels estudis de viabilitat d'aquests projectes costa 60.000 euros, que s'afegeixen al pressupost total d'aquestes actuacions, que és de 39 milions d'euros, 33,8 milions dels quals són per a aparcaments als entorns de les estacions de Renfe i 5,2 milions per a FGC. Les actuacions, per tant, van a càrrec del Ministeri de Foment i del Departament de Política Territorial. Des del govern expliquen que per accedir als aparcaments de dissuasió s'haurà de presentar el títol de transport. En alguns casos, deixar el vehicle serà totalment gratuït i, en altres, hi haurà «una tarifa molt barata, que podria ser d'un euro tot el dia». En aquest sentit, el president de Ferrocarrils, Joan Torras, apostava recentment per oferir els aparcaments cobrant. Una iniciativa semblant ja està en marxa a Nottingham, al Regne Unit, on es combinen aparcaments de dissuasió amb una xarxa eficient d'autobusos. El document preveu destinar 6,56 milions d'euros per fer aquest aparcaments als afores de les estacions de bus, en un termini de quatre anys, i responsabilitza d'aquesta actuació els diferents ajuntaments on hi ha les estacions. |
NOTÍCIES RELACIONADES |
>Qualitat homogènia >Plans per a universitats i hospitals >El govern farà 38 pàrquings de dissuasió en estacions de tren i bus |
|