| |||||
|
diumenge, 7 de setembre de 2008 > Badalona aprova uns nous criteris
J.G J.N.. Badalona
Badalona no ha esperat a disposar d'una normativa de rang superior per regular la instal·lació de ressalts prefabricats. El govern local ha aprovat recentment un document que regula els criteris de situació i instal·lació de les bandes que obliguen els conductors a reduir la velocitat. Com a treball previ, ha elaborat un mapa en el qual queden reflectits tots els ressalts que estaven implantats a la ciutat. D'ara endavant, les bandes s'instal·laran només en carrers en què un 30% dels turismes superen de 10 km/h la velocitat permesa; a l'entorn d'escoles, instituts, mercats i places, i en els carrers en què hi ha més accidents. El 2007 es van detectar a Badalona dotze cruïlles i una rotonda on es van comptabilitzar un mínim de cinc topades i un màxim de set. Paral·lelament a l'aprovació d'aquesta normativa, la regidoria de Via Pública de l'Ajuntament ha començat a retirar alguns ressalts que no s'ajusten al document aprovat. Ja s'se n'ha eliminat una setena part de la cinquantena dels instal·lats en els darrers cinc anys. Badalona vol apostar per ressalts de tres centímetres i prescindir dels de cinc, perquè, tal i com afirma i admet el regidor de Via Pública del consistori badaloní, José Antonio Lara, «creen problemes». També es vol evitar que n'hi hagi dos de seguits, separats per una escassa distància. |
NOTÍCIES RELACIONADES |
>«Si es respecta el límit de velocitat els ressalts no malmeten els cotxes» >Ressalts de cautxú. >Pas de vianants de ressalt. >Alternatives per evitar-los >Reducció de fins el 30% >Una mala elecció |
|