| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dilluns, 25 de novembre de 2024


diumenge, 7 de setembre de 2008
>

Badalona aprova uns nous criteris



J.G J.N.. Badalona

+ Un dels ressalts de la riera de Canyadó, a Badalona; l'Ajuntament n'ha tret uns quants d'aquesta via. Foto: J.G.

Badalona no ha esperat a disposar d'una normativa de rang superior per regular la instal·lació de ressalts prefabricats. El govern local ha aprovat recentment un document que regula els criteris de situació i instal·lació de les bandes que obliguen els conductors a reduir la velocitat. Com a treball previ, ha elaborat un mapa en el qual queden reflectits tots els ressalts que estaven implantats a la ciutat. D'ara endavant, les bandes s'instal·laran només en carrers en què un 30% dels turismes superen de 10 km/h la velocitat permesa; a l'entorn d'escoles, instituts, mercats i places, i en els carrers en què hi ha més accidents. El 2007 es van detectar a Badalona dotze cruïlles i una rotonda on es van comptabilitzar un mínim de cinc topades i un màxim de set.

Paral·lelament a l'aprovació d'aquesta normativa, la regidoria de Via Pública de l'Ajuntament ha començat a retirar alguns ressalts que no s'ajusten al document aprovat. Ja s'se n'ha eliminat una setena part de la cinquantena dels instal·lats en els darrers cinc anys. Badalona vol apostar per ressalts de tres centímetres i prescindir dels de cinc, perquè, tal i com afirma i admet el regidor de Via Pública del consistori badaloní, José Antonio Lara, «creen problemes». També es vol evitar que n'hi hagi dos de seguits, separats per una escassa distància.



APOSTA PER LES PLATAFORMES
També en el Barcelonès Nord, el govern de Santa Coloma de Gramenet està estudiant la possibilitat de redactar una normativa oficial per regular aquesta problemàtica. Mentrestant, el consistori colomenc aplica una sèrie de criteris –la demanda veïnal, el nivell de trànsit d'una via i les indicacions dels usuaris dels autobusos– per situar en els carrers bandes rugoses o plataformes elevades d'obra. Tot i el major cost econòmic, Santa Coloma opta per construir aquesta darrera estructura, ja que, segons el regidor de Via Pública, Raúl Moreno, també es poden fer servir com a pas de vianants que garanteixen una total accessibilitat. Amb tot, i en consonància amb el futur pla de mobilitat municipal, aquest municipi també opta per instal·lar bandes rugoses en zones properes a les escoles. L'increment d'aquests dispositius, però, es vol fer de manera pausada, ja que de vegades són elements que dificulten una circulació fluïda.

Similars arguments són els que s'utilitzen a Sant Adrià de Besòs, un municipi que tampoc té una regulació específica d'aquestes mesures reductores de velocitat. La plataforma elevada d'obra hi és el dispositiu preferit, tot i que darrerament s'han instal·lat més bandes rugoses que plataformes, sobretot en el barri de la Mina.



 NOTÍCIES RELACIONADES

>«Si es respecta el límit de velocitat els ressalts no malmeten els cotxes»

>Ressalts de cautxú.

>Pas de vianants de ressalt.

>Alternatives per evitar-los

>Reducció de fins el 30%

>Una mala elecció

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.