| |||||
|
diumenge, 7 de setembre de 2008 > «Si es respecta el límit de velocitat els ressalts no malmeten els cotxes»
R.M.B.. Barcelona Si els conductors respecten els límits de velocitat i els vehicles porten un nivell de càrrega normal els ressalts no malmeten els cotxes. Això és el que assegura el secretari tècnic de la Federació Catalana de Tallers de Reparació d'Automòbils, Armand Higueras. El representant de la federació considera que els ressalts «no són uns elements simpàtics» per als conductors, però afirma que la seva incidència en la conducció i en els vehicles no va més enllà de la incomoditat que poden representar. «No hi ha cap prova que en les urbanitzacions [on aquests limitadors de velocitat són freqüents] es gastin més els amortidors i les rodes que en altres llocs; és pitjor en aquest sentit pujar la roda a la vorera aparcant», assenyala Higueras. A la velocitat correcta, entre 20 i 30 quilòmetres per hora, els ressalts no ocasionen problemes. Passar-los a 50 quilòmetres per hora ja els pot començar a provocar, però sempre que el vehicle estigui en mal estat, segons explica el secretari de la federació de tallers. «No passa res per passar sistemàticament els ressalts» si aquests estan ben construïts, i la federació no té constància que en cap municipi hi hagi ressalts en mal estat o fabricats amb materials no adients. Fa uns anys sí que s'havien donat casos de claus que sobresortien de les bandes, però fa molt de temps que no passa. Higueras adverteix, però, que en alguns casos els ajuntaments no senyalitzen bé, amb senyals verticals a més dels horitzontals, de l'existència d'un ressalt. |
NOTÍCIES RELACIONADES |
>Ressalts de cautxú. >Pas de vianants de ressalt. >Alternatives per evitar-los >Reducció de fins el 30% >Una mala elecció |
|