L'acord entre el Grup Serhs i Tez Tour té una vigència per a cinc anys, tot i que és prorrogable. L'operació s'emmarca en un àmbit de col·laboració global amb la intenció, en un primer moment, de tractar la compravenda de places hoteleres. De moment, s'inclouen 5.000 llits pactats per al 2009, en les principals costes espanyoles, illes, ciutats i circuits turístics amb l'objectiu a curt termini d'ampliar els productes i serveis gestionats cap a les principals ciutats europees. Al mateix temps, Serhs comprarà llits a Tez Tour en les seves principals zones d'implantació com ara Turquia, Egipte Grècia, Romania Bulgària i Hongria.
Segons va explicar en un comunicat el grup català, Tez Tour té un volum de facturació superior als mil milions d'euros i gestiona les estades de més de 2,2 milions de turistes cada any. Fins ara, està implantada a Turquia, Egipte, Tailàndia, Cuba i la República Dominicana, entre d'altres. Fa cinc anys que van començar la seva implantació a l'Estat Espanyol, tot i que estava frenada per l'acord que tenia Serhs en exclusiva amb Natalie Tours, que ara s'ha rescindit. La companyia catalana valora sobretot els sistemes de gestió informàtica aplicats a la venda dels seus productes de què disposa l'operador rus, mitjançant la seva pàgina web o en connexions XML. Tez Tour actua en dos grans àmbits de negoci: com a agència de viatges i en la gestió d'hotels. És propietària de la cadena hotelera Amara, que té cinc establiments de cinc estrelles a Turquia per a turistes russos.
El grup Serhs ha apostat sempre pel turisme rus, mercat en el qual treballa des de fa quinze anys. Els visitants russos han esdevingut turistes de qualitat, ja que fan l'estada mitjana més alta, uns 12 dies, i tenen un poder adquisitiu mitjà-alt. En l'exercici de l'any passat, la corporació catalana va facturar 60 milions d'euros amb aquest mercat.
MÉS VENDES EN LÍNIA
El grup Serhs ha incrementat aquest any un 14,57% la seva facturació consolidada en totes les seves àrees de negoci. Destaca l'augment d'un 44% del volum de vendes realitzades en línia, que ha arribat als 41 milions d'euros. La companyia turística preveu tancar l'any amb 60 milions d'euros en aquest àmbit. L'agost d'aquest any, la facturació ha crescut un 15,6% respecte al 2007 i ha arribat als 103 milions.