Un portaveu de l'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries, l'Adif, va confirmar que l'ens «està fent un estudi per avaluar els sorolls i les vibracions» que han denunciat els veïns, però que només tenen constància de «dues denúncies» que s'hagin presentat per part dels veïns. El portaveu, però, no va poder confirmar ni quan va ser encarregat l'estudi ni quan es preveu tenir-ne els resultats.
Els veïns van traslladar fa mesos a l'Ajuntament que s'havien fet diverses fotografies de les esquerdes i que s'havien mesurat les vibracions, tal com havia reclamat el govern local, però que es van prendre fora de les cases, on es percep menys la vibració. L'Ajuntament ha reclamat de manera insistent el resultat d'aquest estudi en aquestes darreres setmanes i en veure el retard ha encarregat a l'àrea de Qualitat Ambiental de la Generalitat que faci un segon estudi per avaluar l'impacte acústic i les vibracions que hi ha als barris situats a tocar de la línia subterrània del TAV i de rodalies per poder comparar-los amb els estudis que fa l'Adif.
La normativa municipal vigent indica que el màxim pel que fa a les vibracions és de 75 decibels, i el d'impacte acústic és de 55 decibels en horari nocturn i 65 en horari diürn. D'altra banda, el govern local ha reclamat entrevistar-se amb responsables de Foment per exigir-los que se solucionin els problemes però també amb responsables de Renfe perquè sospiten que els problemes de les vibracions també estarien relacionats amb l'increment del trànsit de mercaderies que hi ha des de fa unes setmanes, com passa cada estiu.