Tothom assumeix que les obres del TAV ocasionaran dificultats de mobilitat a Girona i potser el Bicing serà una de les alternatives vàlides. L'any passat l'Ajuntament de Girona va encarregar un estudi per veure la viabilitat que tindria la implantació d'aquest sistema a la ciutat. «Tots els estudis diuen que per a una ciutat com la nostra l'ideal és començar amb unes 150 o 160 bicicletes», certifica la regidora de Mobilitat, Isabel Salamaña. La previsió és que se situïn entre deu i quinze estacions o punts de recollida de les bicicletes arreu de la ciutat. «Hem estudiat els circuits més habituals per determinar on s'han de situar les estacions, que bàsicament seran a prop de centres cívics o equipaments de barris», detalla Salamaña. La idea és que la majoria d'estacions disposin d'una desena de bicicletes, excepte les parades més cèntriques, que podrien tenir quinze o vint bicicletes, ja que s'espera que espais com ara plaça Catalunya, la Casa de Cultura o la Universitat siguin les parades més utilitzades.
El concurs que es farà per decidir l'empresa determinarà les tarifes que hauran de pagar els usuaris, però Salamaña avança la voluntat de l'equip de govern que sigui «un preu mòdic per incentivar l'ús d'aquest nou mitjà, que permetrà millorar la qualitat de vida». La responsable de Mobilitat veu el Bicing com una bona oportunitat «per canviar el tipus de mobilitat de Girona». La voluntat és copiar el model que aplica Barcelona, sobretot tenint en compte el gran èxit que ha tingut des de la seva implantació. Si es compleixen tots els terminis, el Bicing podria posar-se en marxa a Girona entre els mesos de gener i febrer de l'any 2009.