divendres, 22 d'agost de 2008 > El model de Barcelona
La implantació del Bicing a Girona té molt present el model que Barcelona va posar en marxa i que ha tingut un èxit aclaparador a la capital catalana. Més de 130.000 abonats al servei mostren l'acceptació rapidíssima dels ciutadans respecte al sistema de lloguer públic de bicicletes. El concurs entre les empreses determinarà quins seran els preus a Girona, però la voluntat que sigui semblant al model de Barcelona pot donar una idea de quins preus hi haurà. A la capital catalana, l'abonament anual té un cost de 24 euros i fraccions de 0,30 cèntims per cada 30 minuts d'ús d'una bicicleta, tenint en compte que la primera mitja hora sempre està inclosa en l'abonament. Barcelona també preveu tarifes setmanals, amb un abonament de només 1 euro i 30 cèntims per la utilització durant mitja hora de la bicicleta. Per a un bon servei, es preveuen penalitzacions de 3 euros per cada hora de retard amb què es torni la bicicleta un cop superat el temps màxim d'utilització, que s'ha fixat en dues hores. Si després de 24 hores no s'ha retornat el vehicle, es preveu un recàrrec de 150 euros. Barcelona disposa d'unes 400 estacions operatives per recollir o deixar la bicicleta. Cada dia es fan més de 30.200 usos i es disposa d'unes 6.000 bicicletes. Com a curiositat des del 2007 s'han recorregut 18 milions de quilòmetres, cosa que permetria anar 45 vegades de la Terra a la Lluna.
|