| |||||
|
dijous, 21 d'agost de 2008 > Almenys 156 morts en estavellar-se un avió de Spanair quan s'enlairava a Barajas
L'aeronau, on viatjaven 166 passatgers i nou tripulants, tenia com a destinació Las Palmas de Gran CanariaL.SAYAVERA AGÈNCIES. Almenys 156 persones van morir ahir en el tràgic accident d'un avió de la companyia Spanair a l'aeroport de Barajas. L'aeronau, on viatjaven 166 passatgers entre ells dos nadons i nou tripulants, es disposava a enlairar-se per dirigir-se a Las Palmas de Gran Canaria quan el seu motor esquerre es va incendiar, provocant que l'avió sortís de la pista, es cremés i acabés pràcticament desintegrat en estavellar-se contra terra. Els equips d'emergència van poder rescatar 28 persones d'entre les restes de l'aparell, però molts ferits es trobaven en estat greu i només una vintena van arribar amb vida als diferents hospitals on van ser traslladats. L'avió, que sortia amb una hora de retard, havia passat la revisió anual el gener passat i no havia registrat cap més incidència.
La història de l'aviació civil espanyola va viure ahir una de les jornades més tràgiques dels últims 25 anys a conseqüència del greu accident que es va produir a la pista 36 de l'aeroport de Barajas. Faltaven quinze minuts per arribar a les tres de la tarda quan l'aeronau MD-82 de Spanair, que també traslladava passatgers de Lufthansa i s'enlairava amb més d'un hora de retard, començava les maniobres per dirigir-se a Las Palmas de Gran Canaria. En aquell moment, segons les primeres hipòtesis, el motor esquerre de l'aeronau es va incendiar, provocant que l'avió sortís de la pista i s'estavellés contra terra. L'aparell va quedar partit en dos i va provocar un incendi que va haver de ser sufocat amb l'ajuda d'helicòpters. Una part de l'aparell va anar a parar a un petit rierol on també van quedar concentrats la majoria dels supervivents. «El panorama era desolador, només es podia apreciar que allà hi havia un avió per les restes d'una cua», va explicar ahir el director general de Samur-Protecció Civil de Madrid. Segons Ervigio Corral, a l'aeronau viatjaven dos nadons i una vintena de nens i no es descarta que els petits hagin perdut la vida en l'accident. De fet, en el moment de tancar aquesta edició el nombre de morts s'elevava a 156 persones i, entre les víctimes mortals, hi figuraven els nou tripulants de l'avió En un principi, els equips d'emergència van poder rescatar amb vida 28 persones d'entre les restes de l'aparell, tot i que la majoria es trobava en estat molt greu i alguns ferits van morir durant el trasllat a l'hospital o en els diferents centres on van quedar ingressats. Entre els supervivents setze dels quals ja han estat identificats hi ha tres nens d'entre 6 i 11 anys. Els cossos de les víctimes mortals van ser traslladats a un pavelló del recinte firal de Madrid (Ifema), que ja es va habilitar fa quatre anys per identificar les víctimes dels atemptats de l'11-M. Allà, la policia científica i un equip de forenses, entre ells de catalans, procedirà a la identificació dels cossos amb la col·laboració dels familiars de les víctimes, que van començar a arribar a Ifema ahir al vespre. Els familiars, visiblement afectats, van ser rebuts per psicòlegs que els van acompanyar durant el tràmit de la identificació. En l'operatiu hi treballen uns 70 psicòlegs, una trentena de dotacions dels cossos i forces de seguretat de l'Estat i uns 60 experts forenses, entre els quals hi ha nombrosos experts en la identificació de cadàvers mitjançant les mostres d'ADN. La jornada d'ahir a l'aeroport de Barajas va estar marcada pels retards i les cancel·lacions a conseqüència de l'accident, ja que en un primer moment van quedar interromputs els aterratges i els enlairaments per dur a terme les tasques de rescat. La Guàrdia Civil també va tallar els accessos terrestres a la T-4 de Barajas i va organitzar un cordó per poder evacuar els ferits. El trànsit aeri, finalment, va quedar normalitzat a última hora del vespre, tot i que, a les nou de la nit, dels 1.258 vols previstos només s'havien enlairat 934 avions. |
NOTÍCIES RELACIONADES |
|