| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dimecres, 11 de desembre de 2024


dijous, 21 d'agost de 2008
>

Punt i a part.. Retards majúsculs a l'aeroport del Prat

Els viatgers amb vols a Madrid, especialment amb connexions internacionals, van ser els més afectats

F. ESPIGA. Barcelona
La tragèdia de Madrid va tenir un efecte dominó que va repercutir sobre el conjunt del tràfic aeri durant tota la tarda d'ahir. A l'aeroport del Prat es van registrar nombrosos retards, que en alguns casos arribaven fins a prop de quatre hores, en els vols regulars amb Madrid i en els del pont aeri. Tot i això fonts d'Aena i Spanair van afirmar que no es va produir cap cancel·lació, una dada que contrastava amb el testimoni d'alguns passatgers als quals es va informar que es quedarien a terra. Els usuaris que tenien vols de connexió a Barajas, especialment transoceànics, van ser els que van tenir més maldecaps. Malgrat aquest trasbals i l'aparent caos informatiu, l'ambient que es va respirar a l'aeroport barceloní era d'absoluta tranquil·litat.


+ Un grup de passatgers feien cua ahir a la tarda davant el taulell de facturació de Spanair del Prat. Foto: ANDREU PUIG

A les quatre de la tarda, el Prat presentava una imatge equiparable a la de qualsevol dia d'agost. Turistes amb posat despistat es difuminaven entre un tràfec constant de carretons atapeïts de maletes que, en alguns casos, posaven en risc la integritat física d'altres viatgers. Però a la terminal B, on opera Spanair, hi havia una cua insospitadament llarga davant dos dels taulells –el 74 i el 75– de facturació de la companyia que delatava alguna anomalia. Eren passatgers amb vols de Spanair a Madrid, directes o per fer-hi escala per una connexió transoceànica, que van quedar atrapats per les conseqüències de la tragèdia a Madrid.

Una d'elles, van ser els retards. Un exemple, un vol d'Air Europa que s'havia d'enlairar a les 16.10, no ho va fer fins poc abans de les 20.00 hores. Vols a altres destinacions com ara Londres també van resultar afectats, tot i que en menor grau. Aquest fet va provocar que molts usuaris decidissin cancel·lar els seus vols i buscar alternatives com ara el TAV, una circumstància que va agreujar les cues als mostradors d'informació. Francisco Javier Ruiz era un dels passatgers que, estoicament, guardava el seu torn. «Havia d'anar a Madrid per feina i tenia el vol a les 3. Quan estàvem a punt d'embarcar ens han dit que quedava anul·lat i ens han tret les maletes. Com que no em garanteixen quan pugui sortir, ja ho faré demà», comentava. Un grup de ciutadans argentins també van veure trencats els seus plans. El seu vol a Buenos Aires sortia, en principi, de Barajas a les 22.00 hores, però davant la incertesa que aquella hora poguessin ser a la capital espanyola, van optar per fer nit a Barcelona. «És una putada molt grossa ja que això em va fatal per la feina, però ens haurem de resignar» resumia Diego Cali.

A les 18.00 hores les cues ja eren majúscules, però tot i això no es va registrar cap sortida de to o escena de nerviosisme. Resignació i paciència. Segons Aena i Spanair no es va produir cap cancel·lació i, per tant, totes les operacions programades del Prat amb Barajas –13 sortides i 11 arribades– en principi estaven garantides. Una informació que no quadrava amb la d'alguns usuaris. «A les vuit teníem vol a Madrid per enllaçar amb un de Quito a la una de la matinada, i ja ens han dit (el personal de Madrid) que fins demà res», explicava Julio Cortés. Les alternatives? Buscar-se un hotel pels que no eren de Barcelona i negociar a veure qui pagarà la factura, o tornar cap a casa i provar l'endemà. En Julio opta per aquesta última. Una altra opció, que té poc èxit, és agafar un dels autocars que Spanair ha habilitat per portar els passatgers que ho desitgin a Madrid.

El pas de les hores, però, va anar aclarint el panorama. Els primers vols a Madrid van alçar el vol. Aquest fet, juntament amb els múltiples usuaris que van desertar, van fer que les cues s'anessin reduint.



 NOTÍCIES RELACIONADES

>Punt i a part.. «No s'ha de tenir recança a utilitzar l'avió»

>Punt i a part.. El gener del 1971 un avió que realitzava un vol entre Alger i Menorca va caure al mar quan es trobava prop de l'illa bal...

>Punt i a part.. Un Caravelle d'Iberia que feia la línia regular Madrid-València-Eivissa es va estavellar a uns vuit quilòmetres de l'aer...

>Punt i a part.. Un avió de la companyia Aviaco procedent de Madrid es va estavellar a Montrove, a prop de la Corunya, quan feia maniobre...

>Punt i a part.. Un turbohèlix procedent de Melilla es va estavellar a l'aeroport de Màlaga quan intentava fer un aterratge d'emergència ...

>Punt i a part.. Més de 1.600 morts en els últims 40 anys

>Almenys 156 morts en estavellar-se un avió de Spanair quan s'enlairava a Barajas

>Punt i a part.. L'aeronau sinistrada sortia amb una hora de retard per problemes tècnics

>Punt i a part.. Salvats per tres minuts

>Punt i a part.. Forenses catalans

>Punt i a part.. Les televisions modifiquen la programació amb especials

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.