| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | diumenge, 1 de setembre de 2024


dijous, 21 d'agost de 2008
>

Punt i a part.. L'aeronau sinistrada sortia amb una hora de retard per problemes tècnics

Els mecànics van revisar l'aparell abans d'enlairar-se per un error en l'indicador de la temperatura

N. PUYUELO AGÈNCIES.
L'avió accidentat ahir a la pista de la terminal 4 de Barajas, un MD-82, havia de sortir cap a Las Palmas de Gran Canaria a la una del migdia però un error tècnic en l'indicador de temperatura va fer retardar l'enlairament de l'avió. Després de revisar-lo, els mecànics van donar el vistiplau perquè l'aparell s'enlairés. Quan l'avió va començar les maniobres d'enlairament el motor esquerre es va incendiar i l'aparell es va estavellar. L'anàlisi de les caixes negres permetrà saber les causes exactes de l'accident. A l'aeroport de Barajas, un equip de psicòlegs va atendre fins a última hora d'ahir els familiars dels passatgers del vol accidentat.


El director comercial operatiu de Spanair, Sergio Allart, va assenyalar ahir que és d'hora per especular sobre les causes de l'accident. «És responsabilitat de les autoritats d'Aviació Civil investigar i determinar quines han estat les causes. Spanair col·laborarà amb tot el que pugui», va indicar Allart. De moment, ahir a la tarda es van recuperar les caixes negres de l'aparell i ara s'hauran d'analitzar. L'aparell sinistrat, un McDonnel Douglas M-82, tenia quinze anys d'antiguitat i era propietat de la companyia Spanair des de feia nou anys. L'última revisió de l'aparell es va fer el 24 de gener d'enguany i, segons va informar Allart, «fins ara no havia tingut cap irregularitat». Allart va voler afegir que ara la prioritat per la companyia eren els familiars de les víctimes i per això serien els primers a assabentar-se de la identitat de les víctimes.

A l'aeroport de Barajas, ahir al vespre els psicòlegs de la Creu Roja atenien els prop de 200 familiars que s'agrupaven a l'aeroport i esperaven l'arribada d'uns 200 familiars més provinents de Las Palmas de Gran Canaria i de Barcelona amb vols noliejats per Spanair. Ahir al vespre moltes persones encara desconeixien l'estat dels seus familiars. «Hi ha una calma continguda entre els familiars i els amics dels accidentats», va explicar un portaveu de la Creu Roja. A Las Palmas de Gran Canaria, familiars dels passatgers del vol accidentat esperaven viatjar cap a Madrid. Una àvia, Consuelo Cabrera, explicava que no podia contactar amb el seu nét, Marcos Hernández, de 22 anys, després que el noi li truqués abans de sortir de Barajas per dir-li que anava en retard, que «l'avió havia tingut problemes i que havia fet un gir a la pista». Poc després, però, es va confirmar que Marcos Hernández estava entre els morts en l'accident. Altres familiars també havien rebut trucades similars avisant-los que l'avió sortia una hora més tard. És el cas d'una altra dona de Madrid que visitava ahir al vespre la seva germana a l'hospital Ramón y Cajal de Madrid que havia sobreviscut a la tragèdia.

Els treballadors de l'aeroport de Barajas també van viure ahir de molt a prop la tragèdia. Van col·laborar portant mantes i estris a la pista 36, on es va incendiar l'aparell. «Hi havia gent morta, altres estaven carbonitzats i ferits amb el 80% del cos carbonitzat», recordava un treballador. «No hi havia avió, estava tot carbonitzat. Anàvem amb les lliteres i a les persones a qui ja no es podia fer res, les deixàvem allà.» Una altra treballadora havia atès dos nens al mateix lloc de l'accident que no deixaven de preguntar pels seus pares. Commocionada, recordava haver-los acompanyat fins a l'hospital del Niño Jesús i a l'hospital de la Paz sense haver-los pogut respondre on eren els seus pares.

El Ministeri d'Afers Estrangers de Suècia va informar ahir que dos dels morts eren suecs. Per la seva banda, fonts de Lufthansa van informar que set passatgers de la companyia havien facturat en el vol JK 5022.



 NOTÍCIES RELACIONADES

>Punt i a part.. Salvats per tres minuts

>Punt i a part.. Forenses catalans

>Punt i a part.. Les televisions modifiquen la programació amb especials

>Punt i a part.. Retards majúsculs a l'aeroport del Prat

>Punt i a part.. Normalitat absoluta a Reus

>Punt i a part.. Un dia qualsevol a Girona

>Punt i a part.. El gener del 1971 un avió que realitzava un vol entre Alger i Menorca va caure al mar quan es trobava prop de l'illa bal...

>Punt i a part.. Un Caravelle d'Iberia que feia la línia regular Madrid-València-Eivissa es va estavellar a uns vuit quilòmetres de l'aer...

>Punt i a part.. Un avió de la companyia Aviaco procedent de Madrid es va estavellar a Montrove, a prop de la Corunya, quan feia maniobre...

>Punt i a part.. Un turbohèlix procedent de Melilla es va estavellar a l'aeroport de Màlaga quan intentava fer un aterratge d'emergència ...

>Punt i a part.. Més de 1.600 morts en els últims 40 anys

>Almenys 156 morts en estavellar-se un avió de Spanair quan s'enlairava a Barajas

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.