Des de que fa un any Jordi Sánchez lidera el nou govern municipal de Calafell, ha estat molt constant en una idea: crear un municipi de qualitat i excel·lència. Justament per aquest motiu, l'executiu vol evitar la col·locació de més ressalts als carrers per limitar-hi la velocitat. Després de buscar diferents opcions, la regidoria de via pública i seguretat ciutadana ha decidit que comprarà un cotxe radar, que es pot camuflar en els diferents vials de tot el municipi, per tal d'enxampar tots els infractors.
«Des que nosaltres vam entrar al govern no hem col·locat ni un ressalt més al municipi, perquè creiem que el seu ús és perjudicial tant per als vehicles que hi passen com per a les persones que els condueixen», explicava el batlle socialista. Segons Sánchez, les esquenes d'ase poden provocar lesions a aquelles persones que hi passin per sobre i que portin pròtesis als malucs, i també suposen avaries en els vehicles, com ara el trencament de molts càrters que rasquen amb les plataformes quan hi passen. «No volem que Calafell es converteixi en un salt d'obstacles, per això hem buscat alternatives als ressalts per a la reducció de velocitat», puntualitzava l'alcalde.
RESSALTS POC DEMOCRÀTICS
A més, fa pocs dies la regidora de Via Pública i Seguretat Ciutadana, Ana Maria González, argumentava que els ressalts són un mètode injust. «Tots els conductors, excedeixin o no la velocitat permesa han de passar pels ressalts, i no és just que a tots se'ns tracti de la mateixa manera, quan hi ha ciutadans que realment no necessitarien aquests bonys per complir la normativa, per això el més efectiu és sancionar aquells que realment condueixen més de pressa del permès», argumentava González. L'alcalde ratificava aquesta posició i considerava que la sanció és l'únic mètode possible. «Posarem el cotxe radar en llocs camuflats, i així enxamparem els conductors que realment no compleixen la llei, mentre que els que sí que la compleixin no tindran cap perjudici.»
ESTUDI DE MOBILITAT
Fa uns anys, la Fundació RACC va fer un estudi sobre la mobilitat del municipi de Calafell que no es va acabar. Ara, l'executiu ha volgut recuperar aquest estudi i posar-lo al dia. I afirma: «La nostra intenció és treure uns quants ressalts existents i que són un escàndol per les seves dimensions, com ara un que hi ha a la carretera de la via del tren. Ara bé, n'hi ha d'altres, com els propers a les escoles, que els mantindrem. I també ens plantejarem de substituir unes quantes esquenes d'ase per semàfors o per altres mètodes. Aquest és el cas del ressalt situat davant de l'estació de Renfe de Calafell, on encara no se sap si hi posarem un semàfor regulador o canviarem el ressalt actual per una plataforma més llarga que no malmeti tant els cotxes.»