| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dijous, 28 de novembre de 2024


diumenge, 17 d'agost de 2008
>

Reducció eficaç




Els elements físics reductors, com ara els ressalts, aconsegueixen que els conductors redueixin la velocitat entre un 20 i un 30%. Com que es tracta d'una eficàcia immediata, els ajuntaments han trobat en aquests elements la manera de fer rebaixar la velocitat a les vies urbanes. Tot i així, cal que s'implantin respectant un conjunt de regles, i que no constitueixin un perill per als que condueixen ni que facin malbé la part baixa dels cotxes. El Servei Català de Trànsit recomana que no es posin en carrers que suportin un volum de trànsit superior a 3.000 vehicles al dia i superior a 200 automòbils en les hores punta. També aconsella que no es col·loquin a vies on passin habitualment vehicles pesants, ni a zones on passen regularment línies de transport públic, ja que en ser autobusos amb accés per a minusvàlids tenen la plataforma molt baixa, i el fet de passar regularment per les esquenes d'ase pot acabar perjudicant els amortidors del vehicle o fer malbé alguna part de sota del cotxe.

 NOTÍCIES RELACIONADES

>Els ressalts per fer reduir la velocitat proliferen tot i la manca de normativa

>Una mala elecció

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.