| |||||
|
diumenge, 17 d'agost de 2008 > Els ressalts per fer reduir la velocitat proliferen tot i la manca de normativa
El Servei Català de Trànsit recomana als municipis que busquin a llarg termini altres mesures per fer minorar la velocitatMIREIA LACÀRCEL. Tarragona Des de fa més de deu anys els ressalts i les esquenes d'ase es van començar a implantar als carrers d'alguns municipis catalans. Amb els anys, aquesta mesura per fer reduir la velocitat ha anat proliferant cada dia més, i s'ha adoptat, en molts casos, com la mesura idònia perquè els vehicles condueixin per les vies urbanes amb velocitats inferiors. Tot i així, encara no existeix cap normativa que reguli l'ús d'aquests ressalts, i per tant existeix un buit legal a l'hora de saber quin tipus de ressalt es pot posar i quin no. El Servei Català de Trànsit ha elaborat un dossier tècnic amb algunes recomanacions sobre els usos d'aquests elements, tot i que considera que els ajuntaments haurien de buscar, a llarg termini, altres mesures per combatre la velocitat.
A les vies urbanes és on ha proliferat amb més força la col·locació de ressalts per fer reduir la velocitat dels vehicles. Els ajuntaments han pres aquesta mesura com una bona eina perquè els automòbils no puguin excedir-se en la velocitat permesa i provocar algun accident. Tot i els bons resultats que donen des de fa anys, el Ministeri de Foment encara no ha elaborat cap normativa que reguli aquests reductors de velocitat, amb la qual cosa els ajuntaments tenen màniga ampla per col·locar els que ells considerin més oportuns. Fa un parell d'anys, el Servei Català de Trànsit va anunciar que realitzaria un catàleg sobre els diferents ressalts que es poden utilitzar, com a pas previ a la normativa, però finalment ha optat per elaborar un dossier tècnic de seguretat viària sobre elements reductors de velocitat, entre els quals es troben els ressalts. S'hi poden trobar indicacions sobre quins elements són els més adequats segons les característiques de la via on hagi d'anar instal·lat. Aquest dossier és força útil per als ajuntaments, ja que amb les recomanacions del Servei de Trànsit els és més fàcil encertar quins elements són els adequats per a cada tipus de via. |
NOTÍCIES RELACIONADES |
|