El cas de Celrà és especialment greu (tot i que no excepcional perquè no és la primera vegada que passa) perquè els lladres a part de la mercaderia també van segrestar els ocupants del vehicle. Però els robatoris de camions i les seves càrregues ja són habituals. En menys d'un mes, a les comarques gironines, s'han robat set camions. Dilluns 14 de juliol a la matinada uns lladres van robar tres camions carregats amb prop de 75 tones de coure, el valor del qual podria pujar als 600.000 euros. Els vehicles estaven aparcats a l'exterior de l'empresa Japic de Llagostera. En aquest cas, els lladres van desenganxar les tractores i van enganxar els remolcs amb tres tractores robades a Sarrià de Ter que ja sabien que no duien GPS. L'empresa Calcina Carré de Pont de Molins ha patit dos robatoris. Un dels seus camions, carregat de bobines de paper va ser robat a Lleida i va poder ser recuperat, amb la càrrega i tot a Tàrrega. També els van robar un camió amb una càrrega d'olis industrials que va poder ser recuperat, tot i que buit, a Tarragona. Aquest darrer mes també ha estat robat un camió de distribució de paqueteria de Girona que transportava 20 tones de paquets. El vehicle va aparèixer al Vallès però el remolc era buit.
Fonts d'Asetrans apunten que els bandolers de la carretera són bandes organitzades que coneixen les rutes de la mercaderia i que, sobretot, tenen els seus canals per entrar-la al mercat, per això reclamen que s'investigui fins al final per saber el destí de les mercaderies robades. Asetrans ofereix ajuda als Mossos i reclama que els passin les estadístiques de robatoris per conèixer l'abast del problema.