| |||||
|
dijous, 31 de juliol de 2008 > Els primers talls al carrer Mallorca per les obres del TAV començaran aquest agost
Els treballs ja són visibles al forat ferroviari, a la Sagrera, i seguidament s'habilitaran els forats de ventilació en superfícieANNA BALLBONA. Barcelona Ara s'estan fent els primers treballs per fer passar el tren d'alta velocitat pel centre de Barcelona: són feines al forat ferroviari, a la Sagrera, on s'habilitarà el pou d'atac per on ha d'entrar la tuneladora que, d'aquí a uns 10 mesos, podrà començar a perforar el subsòl de la ciutat fins a arribar a Sants. En aquest mes d'agost hi haurà les primeres afectacions visibles al carrer motivades per les obres del TAV. Segons la previsió inicial que coneix l'Ajuntament, i que el gestor ferroviari Adif no ha volgut detallar, s'haurà de tallar el carrer Mallorca, des del carrer Espronceda fins a l'avinguda Meridiana, per instal·lar-hi els forats de ventilació, les sortides d'emergència i les pantalles protectores. En les properes setmanes també hi haurà incidències a Sant Andreu.
Comencen les obres del TAV a Barcelona, amb els treballs preliminars al forat ferroviari de la Sagrera, i comencen les paradoxes. Si a principis de juliol, Adif, amb la Generalitat i l'Ajuntament, va anunciar a bombo i plateret l'inici d'obres per finals de mes, avui, 31 de juliol, els treballs s'estan fent, sense gaire publicitat i, per contra, amb informació amb comptagotes de com avançaran les feines en les properes setmanes. L'única informació és la que prové de l'Ajuntament de Barcelona, que ha facilitat aquests dies en les reunions informatives que ha mantingut amb els veïns. Unes reunions impulsades pel districte de Sant Andreu en què, dit sigui de passada, no hi havia cap representant d'Adif, cosa que ha molestat els veïns. Aquests primers treballs del TAV es fan al forat ferroviari, en un punt proper al pont de Calatrava, per fixar i preparar el pou d'atac per on haurà d'entrar a perforar la tuneladora, cosa que no passarà fins d'aquí a uns 10 mesos. Segons la informació facilitada per l'Ajuntament, la previsió és que durant l'agost es facin els primers talls de trànsit, en aquest cas al carrer Mallorca: es tracta d'un petit tram, des d'aproximadament el carrer d'Espronceda fins a l'avinguda Meridiana. Això farà que els vehicles es desviïn pel carrer Múrcia. Aquesta solució de mobilitat, que s'allargarà uns quants mesos, està pendent d'aprovar properament per la comissió d'Obres de l'Ajuntament, amb un seguit de canvis semafòrics que s'hauran de fer. Al carrer Mallorca es faran els treballs previs necessaris, es farà el canvi de canalitzacions i s'habilitaran els forats de ventilació del túnel, les sortides d'emergència i les pantalles protectores. Un altre dels punts, al carrer, on ja seran visibles les afectacions causades per les obres del TAV serà al carrer Josep Soldevila, al barri de Sant Andreu, paral·lel a les vies del tren. En aquest punt s'haurà d'intervenir en el sistema de col·lectors, que va de Sant Andreu a Sant Martí. El carrer Soldevila tindrà un carril de circulació tallat, es canviarà la direcció del carrer Segre (paral·lel a aquest). Segons van explicar els representants municipals en la reunió davant dels veïns de Sant Andreu, en un gran descampat que quedarà lliure, dins el triangle ferroviari s'habilitarà un gran aparcament per als veïns del barri. Quan el 8 de juliol passat, el Ministeri de Foment va anunciar l'inici de les obres, va prometre transparència i col·laboració durant les obres, uns elements que se sustentarien a partir de reunions tècniques quinzenals entre la Generalitat, l'Ajuntament i el govern espanyol. |
NOTÍCIES RELACIONADES |
|