Fa més de quatre anys que el govern de Lloret, ara de CiU, treballa en aquest projecte, que s'ha allargat més del compte per diversos entrebancs. El principal, la negativa del propietari del pàrquing d'autocars Pujadas, situat al costat de les pistes d'atletisme, de deixar els terrenys on han d'anar els equipaments perquè no estava d'acord amb el preu d'expropiació que li oferia l'Ajuntament. Actualment això està en litigi, però els terrenys ja són municipals
En el ple d'ahir es va aprovar definitivament el projecte executiu i també el plec de clàusules del concurs per adjudicar les obres i la gestió de la piscina. La resta d'equipaments de la zona esportiva es tramitaran en fases posteriors. El preu de sortida són 17,4 milions d'euros i les empreses tenen un termini de gairebé dos mesos per presentar les propostes.
L'Ajuntament ha encarregat un pla de viabilitat que, tot i no ser vinculant, determina que la piscina tindrà prop de 7.200 usuaris. Dels 17,4 milions, 6 provindran de l'Ajuntament. Davant les reticències de l'oposició sobre el finançament de la part municipal, l'alcalde, Xavier Crespo (CiU), va explicar que ja hi ha assegurada una subvenció de la Generalitat de 820.500 euros. A part, ara que el mapa d'infraestructures esportives municipals (MIEM) ja està aprovat, l'Ajuntament intentarà aconseguir més ajut de la Generalitat. També s'ha fet una petició a l'Estat perquè, a través d'un fons especial per finançar infraestructures de municipis turístics, col·labori en el projecte.
Segons les clàusules del concurs, les obres tenen un termini d'execució de dos anys i la concessió de la gestió s'ha allargat fins als 30 per tal que la concessionària pugui amortitzar la inversió que farà. Les futures instal·lacions inclouen una piscina de 50 metres de llargada que es podrà dividir en dues piscines. També hi haurà bar, gimnàs, centre de salut i bellesa, sala de rem, piscina de nadons i zona lúdica d'aigües.
Des de l'oposició, ICV és el grup que es va mostrar més crític amb el projecte perquè el considera faraònic i desmesurat. El PSC i ERC es van mostrar a favor de tenir piscina coberta, malgrat que van lamentar que en el projecte no s'inclogués el pàrquing, i es van abstenir en la votació del plec de clàusules perquè «és millorable». El Grill i el PP van donar-hi suport argumentant que és un projecte que pot marcar un abans i un després a Lloret, tant des del punt de vista esportiu com del turístic.