El pla estratègic de turisme de Barcelona 2010-2015, que l'Ajuntament de la ciutat ha encarregat al consorci publicoprivat Turisme de Barcelona, pretén consolidar l'oferta de qualitat i «fer compatible el turisme amb la qualitat de vida dels ciutadans», segons paraules de l'alcalde Jordi Hereu.
El pla, el pressupost del qual es desconeix encara, s'estructura en dues fases. En una primera es farà la diagnosi de la situació de partida (es desenvoluparà fins al juliol del 2009) i, en la segona, que s'allargarà fins al juny de l'any 2010, s'analitzarà el model de turisme que vol i necessita la ciutat, les línies estratègiques i el pla d'actuacions.
El pla el supervisarà un consell directiu format per membres de les diferents institucions, grups polítics, empreses i també associacions de veïns i des del setembre s'habilitarà un lloc web en què es podrà fer un seguiment dels treballs. El president de Turisme de Barcelona, Joan Gaspart, va reconèixer ahir que el turisme a la ciutat està en una «situació complexa» i que, malgrat que s'ha mantingut durant el primer semestre en xifres similars a les de l'any anterior, «no està en crisi» perquè es manté la bona situació dels últims anys.