Set de cada deu portals de viatges que operen a internet anuncien ofertes que es poden considerar enganyoses, segons un estudi de la consultora tecnològica King-Eclient, que afirma que totes les companyies, en algun moment o altre, capten l'atenció dels usuaris amb ofertes que no s'ajusten a la veritat. Generalment, la maniobra consisteix a afegir al final del procés de compra despeses que no estan incloses en l'anunci, com ara l'IVA, les despeses de tramitació, les de reserva on-line i les taxes. D'altres vegades, no s'especifiquen restriccions de l'oferta, com ara la limitació a només uns dies o qüestions relacionades amb l'hotel de destinació de l'oferta.
Segons l'informe, els portals d'Air Europa, Spanair.com i Marsans.com abusen d'aquesta tàctica i, en canvi, s'ajusten més a la realitat portals com ara Orbitz.com, Travelocity.com, Expedia.com i Terminala.com.
De forma global, els llocs web més ben valorats són Travelocity.com (puntuació 7 sobre 10), Orbitz.com (7), Marsans.es (5,8), Expedia (5,5), Iberia.es (5,0), Rumbo.com (4,9) i Edreams.com (4,7).