Al Maresme no només hi ha la carretera N-II i l'autopista C-32. La complexa i difícil mobilitat a la comarca que tanta informació ha generat en els darrers mesos s'ha focalitzat en les grans estructures viàries i ha amagat les dificultats que arrosseguen històricament bona part de la xarxa de carreteres secundàries que garanteixen la connexió entre poblacions. Des del Consell Comarcal del Maresme, i per unanimitat de tots els grups polítics, es va aprovar en el darrer ple donar llum verd a un nou conveni amb la Diputació de Barcelona. «Es tracta de posar a treballar els tècnics de l'administració en l'elaboració d'un estudi que prengui el pols a l'estat d'aquestes vies que no per ser tan transitades mereixen menys atenció», explica el conseller delegat d'Interior, Promoció Econòmica i Serveis Educatius i regidor de Tordera, Bernat Costas (ERC).
La Diputació gestiona la majoria d'aquestes vies «i el seu coneixement del territori és indiscutible». «Estem parlant de posar a to aquelles carreteres que diàriament utilitzen milers de ciutadans i que han de trobar en bones condicions», assenyala. Aquesta anàlisi de la xarxa viària permetrà, segons Costes, determinar quines actuacions reclamen una atenció immediata «a banda de disposar de dades actualitzades sobre els fluxos de vehicles que suporten diàriament». La redacció d'un pla de la xarxa viària local i comarcal és un dels compromisos que l'administració vol resoldre al llarg d'aquest any. «Ens cal endreçar ràpidament i efectivament un àmbit en què durant anys només s'ha actuat de manera puntual i a demanda dels ajuntaments», diu Costas.