Jesús Pastor, gerent de l'Associació d'Hostaleria de Girona i Radial, considera que el creixement sostenible que Girona havia tingut sempre, és el model que més convenia, ja que l'excés de places que s'està produint des d'aquests últims dos anys i mig pot provocar un descens de preus i això pot repercutir en la qualitat del servei. Per la seva part, la tinent d'alcalde de Desenvolupament Local i Promoció de Girona, Cristina Alsina, comenta que d'hotels de categoria elevada, la ciutat ja en té prou oferta, mentre que de dues i tres estrelles encara hi ha un buit. Buit que, per la seva part, les empreses que busquen ciutats on el sector turístic estigui creixent intenten omplir, i Girona n'és una d'elles. I puntualitza que no és l'Ajuntament qui posa espais a disposició, sinó que són aquestes empreses les que fan prospeccions buscant mercats nous. I afegeix que l'interès per part d'aquestes empreses confirma que Girona és un destí de ciutat que s'està consolidant com una ciutat de destí turístic, on la gent pugui fer escapades de cap de setmana, assistir a un congrés o bé fer-hi una visita cultural.
Cristina Alsina comenta que la ciutat està tenint un creixement raonable. Subratlla la proximitat de l'aeroport i la implantació que té de companyies de baix cost, l'obertura de l'Auditori-Palau de Congressos de Girona, la desestacionalització de les vacances dels europeus al llarg de l'any i l'arribada del TAV com alguns dels factors que han fet créixer la demanda de places hoteleres. Tot i això, remarca que cal un augment de places a la ciutat, però que el creixement no pot ser desmesurat.