El secretari de Mobilitat, Manel Nadal, va confirmar ahir l'encàrrec que assumeix el seu departament per conèixer a fons la mobilitat del Maresme. En aquest sentit, Nadal va enumerar els aspectes més importants que inclourà el document. «S'estudiarà el nombre màxim de vehicles que pot i podria suportar l'autopista C-32, així com el nombre de cotxes que passen ara per l'N-II i quants en podrien passar per la via alternativa prevista», va assenyalar. Nadal, però, va voler precisar que l'estudi «ho ha de preveure tot en matèria d'infraestructures». Així, també tindran cabuda en el document marc aspectes bàsics com ara el transport públic ferroviari i per carretera amb l'objectiu d'establir les necessitats de dotar la comarca de serveis òptims.
NO A LA GRATUÏTAT
El secretari de Mobilitat va voler precisar ahir que el plantejament defensat per alguns sectors de fer gratuïta l'autopista C-32 «ara no és viable». «Si no es pagués peatge, correríem el risc que els camions que habitualment utilitzen l'AP-7, que també és de peatge, utilitzessin l'autopista del Maresme, fet que podria col·lapsar-la», va comentar Manel Nadal. Tot i això, el secretari de Mobilitat va admetre que aquest supòsit també s'ha de preveure dins l'estudi general sobre mobilitat a la comarca. Manel Nadal considera que l'interlocutor principal del Maresme amb la Generalitat «ha de ser el Consell Comarcal». «En cap cas el govern deixarà de parlar amb la gent del territori, però el nostre nexe principal serà la comissió que es creï des de l'organisme comarcal», va assenyalar.