| |||||
|
dimecres, 18 de juny de 2008 > Els autocars que aparquen davant la Sagrada Família doblen el temps permès
Segons un estudi, la zona rep 158 autocars al dia de mitjana, i 560 en les puntes de turisme massiuANNA BALLBONA. Barcelona Els autocars turístics que aparquen davant la Sagrada Família, al carrer Sardenya, s'hi estan aturats una mitjana de 10 minuts. Això significa que doblen el temps de permanència màxim cinc minuts en les sis places per a autocars que hi ha en aquest carrer. Aquesta dada forma part d'un estudi sobre la mobilitat a la Sagrada Família, que es va fer públic fa uns dies, en la primera sessió del procés participatiu que s'ha engegat al barri. Aquest debat, en què participen veïns, l'ajuntament, els operadors turístics i els representants del temple, arriba després de les demandes repetides de l'associació de veïns per remeiar els problemes de mobilitat.
L'estudi de mobilitat sobre el barri de la Sagrada Família analitza el funcionament de les places per estacionar que tenen els autocars turístics al voltant del temple. Tot i no entrar en el fons de molts problemes i no fer una diagnosi gaire concisa, segons es queixa l'associació de veïns, els resultats no són per tirar coets, ni de bon tros. L'estudi confirma l'elevat volum d'autocars que rep cada dia la zona: 158 autocars cada dia, de mitjana, i durant les puntes de turisme més massiu, algun dia n'arriba a tenir 560. Aquestes xifres converteixen la Sagrada Família en l'atractiu turístic de Barcelona que rep més autocars cada dia, força al davant del segon, el Parc Güell. L'estudi, encarregat per l'ajuntament a l'empresa Doymo fa un any i mig, no s'ha donat a conèixer fins fa pocs dies. Així, l'associació de veïns de la Sagrada Família adverteix que ara aquesta xifra encara pot ser fins i tot superior. L'ús que tenen les diferents places d'estacionaments per a autocars al voltant del temple és desigual. A les sis places que hi ha al carrer Sardenya (on per cada plaça passen al dia 17,5 autocars), el temps mitjà de parada dobla els cinc minuts establerts. Aquí, sobretot a les hores de matí, s'hi registra una «elevada il·legalitat»: aparcar en doble filera o en xamfrans. Aquest fenomen també es dóna, però més puntualment, a les nou places d'aparcament que hi ha al carrer Marina, i on el temps màxim per estacionar sí que és de 10 minuts. En la presentació d'aquest estudi, que dóna el tret de sortida al procés participatiu sobre els problemes de mobilitat que viu el barri, un representant de l'empresa Doymo apuntava les dificultats relacionades amb certs hàbits turístics. «Les visites al temple són molt curtes o n'hi ha que només fan la foto», va dir. Això provoca que sovint els autocars turístics prefereixin quedar-se davant del temple i no anar a un aparcament més llunyà, com ara el de Cartagena. |
Afluència d'autocars en diferents zones de la ciutat (mitjana d'autocars per dia) - Sagrada Família 158
118
94
83
75
64
61
56
49
47
45
Aquàrium 32
29
25
25
21
16
Palau Reial 16
13
13
12
11
11
(autocars per plaça) - Plaça Catalunya 25
17,5
(carrer Marina) 15
10,5
8,3
|
NOTÍCIES RELACIONADES |
|