El dimarts van instal·lar la senyalització, i ahir ja van començar els treballs de desplaçament dels cables de fibra òptica que hi ha a la mitjana de l'autopista, perquè no impedeixin el desenvolupament de les obres i també per no danyar-ne cap. En uns 4 quilòmetres, els cables s'hauran de desplaçar, mentre que en la resta del tram només s'hauran de protegir. Això es farà durant aquesta setmana, i per ara només s'han afectat els carrils en direcció nord, just després de la sortida cap a Maçanet i la Costa Brava centre. El que s'ha fet és eliminar els vorals i reduir l'amplada dels carrils, de manera que es mantenen dos carrils útils per a la circulació, desplaçant-los cap a la dreta. En l'espai més proper a la mitjana s'hi habilita una tanca doble de protecció per delimitar l'espai de treball dels operaris i les màquines. Aquest sistema que es pot veure ara a Maçanet és el que s'utilitzarà quan s'executin les obres d'ampliació a tres carrils per sentit.
A partir de la setmana que ve, es continuaran els treballs previs per preparar l'execució de les obres. Es concentraran sobretot en l'exterior de la via i la preparació d'estructures com ara els ponts, per no afectar el trànsit. No serà fins al setembre, doncs, quan es començarà a ampliar la via. Per ara, els treballs se centraran en el tram entre Maçanet i Fornells, que és el que ja està adjudicat, i que costarà 45 milions i ha d'estar acabat el 2010. En canvi, encara s'han d'aprovar definitivament els 4 carrils per sentit entre Fornells i Vilademuls, que també faran la funció de desdoblament de l'N-II amb tres nous enllaços a Fornells, Sant Gregori i Vilademuls, i l'ampliació a 3 carrils fins a la Jonquera. Comptant tots els trams, està previst que les obres costin uns 350 milions d'euros.