| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dijous, 24 d'abril de 2025


dimecres, 7 de maig de 2008
>

Més feina i menys festa al litoral barceloní

Els promotors de l'«hotel vela» aposten per les oficines i descarten l'oci, mentre el Port Olímpic i el Maremàgnum revisen el seu futur

ROSA DÍAZ. Barcelona
Anar al port de torn a fer unes copes i a ballar ja ha passat de moda. L'oci nocturn està fugint del front marítim barceloní esparverat. A més, i malgrat les sospites d'alguns veïns que no serà així, a les zones marítimes de nova creació ja s'ha vist aquest canvi de tendència. Fa uns anys va ser el World Trade Center. Ara es repeteix el model a la nova bocana, on s'implantarà una extensa zona d'oficines i on el flamant hotel amb forma de vela que ha dissenyat l'arquitecte Ricard Bofill tindrà una gran sala de convencions per oferir servei a les empreses que s'hi implantin. El Maremàgnum ha hagut de reconvertir els seus usos, i al Port Olímpic els empresaris de l'oci i l'administració han hagut de posar «el comptador a zero» per redreçar la zona.


+ Les obres de l'edifici amb forma de vela que es fa a la nova bocana, ahir des de la platja de la Barceloneta. Foto: JUANMA RAMOS

El mateix grup d'empreses que construeix el W Hotel, que és així com es diu l'edifici amb forma de vela de la bocana nord, s'encarregarà de la segona fase d'urbanització d'aquest entorn, però utilitzant un altre nom: Nova Bocana Business. Aquest consorci –format per les companyies Sacresa, OHL, FCC i Comsa– iniciarà, el trimestre vinent, la construcció d'uns edificis que en total sumaran 30.000 m² d'oficines i serveis orientats a aquests despatxos. Segons van explicar fonts del consorci, es construiran en total tres edificis, dos dels quals de quatre plantes d'alçada, i el tercer de nou pisos. Aquestes mateixes fonts han comentat que es destinaran aproximadament 1.500 m² del total del sostre edificat a serveis com ara restauració, oficines bancàries, copisteries, i alguns bars. Però tot encaminat a donar servei als treballadors que ocuparan les oficines. Han assegurat, doncs, que no hi haurà cap discoteca ni espai d'oci nocturn, tot i que en els primers plans especials que es van redactar per a la urbanització de la zona, a la fi dels noranta, sí que es preveien fins a 4.500 m² de sostre per a «usos recreatius i culturals».

Aquests plans, però, van ser modificats diverses vegades posteriorment a causa sobretot de la situació de l'hotel, que vulnerava la llei de costes. Ara, els adjudicataris del projecte asseguren també que ja han mantingut contactes amb algunes companyies interessades a ocupar aquests espais. «És un lloc molt maco per treballar-hi», van comentar sense voler revelar quines empreses podrien ocupar aquest indret tan privilegiat. El que sí que han explicat les fonts consultades és que l'obra dels edificis d'oficines, tot i començar ara, estarà enllestida fins i tot abans que la de l'hotel, que es va engegar fa gairebé dos anys. Així doncs, el calendari amb el qual es treballa és obrir oficines i inaugurar l'hotel durant el primer semestre del 2009, és a dir, d'aquí un any.

La urbanització dels terrenys de la nova bocana significa la creació d'un nou espai urbà de nou hectàrees d'extensió, que inclou a banda de l'equipament hoteler i les oficines, un aparcament subterrani de 650 places de titularitat pública, i una gran plaça d'ús públic de set hectàrees. A banda de tot això, la nova bocana ha provocat la creació d'una nova platja, i va acompanyada d'un projecte de prolongació del passeig Marítim i de millora del passeig Joan de Borbó. Tot aquest conjunt de projectes, que desenvolupen conjuntament el consorci Nova Bocana Barcelona i l'Autoritat Portuària, tenen com a objectiu acostar aquest espai, ara gairebé en desús, a la ciutat.



CANVIS AL PORT
Pel que fa a les instal·lacions portuàries que també hi ha a la zona, però al costat contrari, durant els pròxims mesos també estan previstos alguns canvis. Segons han informat fonts del port de Barcelona, les instal·lacions d'Union Naval de Barcelona, situades al moll occidental davant de l'esplanada de l'hotel, es traslladaran a l'extrem del dic de l'est, a l'altre costat de la bocana nord. En aquestes instal·lacions es desenvolupen reparacions de tota mena de vaixells. L'espai que deixarà lliure la Unión Naval Barcelona, al dic occidental, l'ocuparà la Marina Barcelona 92, que s'ocupa de la reparació de iots d'esbarjo i que actualment està situada al passeig de Joan de Borbó, davant de les instal·lacions del Club Natació Barcelona. L'associació de veïns de la Barceloneta segueix amb interès tot el procés d'urbanització d'aquest entorn. Perduda la batalla contra la implantació d'un hotel d'aquesta alçada a tocar del mar, aquesta entitat es preocupa ara sobretot de l'afectació que tindran totes les instal·lacions sobre la mobilitat del barri de la Barceloneta. La Federació d'Associació de Veïns de Barcelona també vigila estretament el futur de l'equipament. Jordi Giró, vicepresident de l'entitat, destaca també els possibles problemes de mobilitat, i mostra sobretot una gran preocupació perquè finalment s'acabi instal·lant una gran àrea d'oci nocturn, i no de negocis i oficines com asseguren ara els promotors.

El nou edifici, dissenyat per l'arquitecte barceloní Ricardo Bofill, serà una fita de la silueta marítima de la ciutat, igual que ara ho són la torre Mapfre, l'hotel Arts i la torre Agbar.



 NOTÍCIES RELACIONADES

>El Fòrum, un espai encara per definir

>El Maremàgnum, obligat a reinventar-se

>El Port Olímpic es defensa

>Unió al Poblenou

>L'oci nocturn fuig del litoral barceloní

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.
L'Agència de la Qualitat d'Internet