«La nostra voluntat és que la variant de l'eix de l'Ebre vagi per l'altra reserva de sòl, pel corredor del Xerta-Sénia que hi ha al pla d'ordenació urbanística municipal (POUM)», va detallar la regidora d'Urbanisme. Meritxell Roigé va recordar que Carreteres només ha dibuixat les seues tres propostes de traçat dins de la reserva de sòl que travessa el sector del Canalet, i que l'Ajuntament va incloure al POUM com a condició perquè la Generalitat aprovés la nova ordenació. Fins ara, la Generalitat s'ha oposat a la solució del Xerta-Sénia perquè, més que una variant, suposaria la construcció d'una nova carretera. Però Roigé va precisar que el desdoblament pel corredor del Xerta-Sénia no només salvaria el sector del Canalet, sinó que també evitaria l'impacte sobre el poble de Vinallop.
Fins a la publicació de l'estudi informatiu, no se sabia que Carreteres també ha projectat la construcció d'un gran nus de comunicacions a Vinallop, ja que l'eix de l'Ebre s'ha de connectar amb la també renovada carretera d'Ulldecona a Tortosa. «Al marge del que passe amb el Canalet, hem de buscar una solució per salvar Vinallop», va assenyalar l'alcalde, Ferran Bel. Així, Bel va dir que podrien des plaçar el traçat entre Vinallop i el riu, i construir el nus de carreteres a l'horta de Vinallop, sense afectar el poble, l'espai protegit de la vora de l'Ebre i les cases construïdes al llarg de l'actual carretera. D'altra banda, Bel va dir que també negocien el desdoblament amb quatre carrils de la carretera que quedarà entre Vinallop i Tortosa, ja que 14.000 dels 16.000 vehicles que cada dia passen per l'eix de l'Ebre ho fan per entrar a la ciutat.