| |||||
|
dijous, 1 de maig de 2008 > Sense passar per Falset
Una variant de 3,5 km deslliura des d'ahir la capital prioratina del trànsit de l'N-420ÒSCAR MESEGUER. Falset Per anar de Móra a Reus i Tarragona o a l'inrevés ja no cal passar per dins de Falset i l'embut de l'avinguda Catalunya. Des d'ahir, una nova variant de la carretera N-420, una alternativa de gairebé tres quilòmetres i mig, permet desviar el trànsit i fa una mica més fluida la mobilitat entre l'interior del Camp de Tarragona i les Terres de l'Ebre. La nova secretària d'estat d'Infraestructures, Josefina Cruz, va inaugurar ahir les obres, que han costat gairebé 12 milions d'euros.
La variant, una altra de les reivindicacions històriques del territori, es va obrir ahir al trànsit. Passa per sota de la carretera a Marçà, que té un accés directe a la variant, i inclou un espectacular viaducte de 230 metres de llargada i 25 d'alçada per connectar amb la cara sud del coll del Guix, però allà, al nord-est de la capital del Priorat, si bé es permet la incorporació a la variant en direcció a Reus i Tarragona, no s'ha fet cap accés a Falset, com reclamaven alguns ajuntaments i el consell comarcal. Per entrar a Falset hi ha els enllaços de Falset centre, que connecten també amb la via que fins ara funcionava com a desviament de vehicles pesants i amb altres carreteres comarcals, i Falset est, la sortida cap a Móra i Alcanyís. Quan estiguin enllestides les variants de Riudecols, Gandesa i Corbera, a què també va fer referència la representant del Ministeri de Foment, es podrà anar d'Alcanyís a Tarragona sense passar per cap nucli urbà. El que no va concretar la secretària d'estat és si l'N-420 també donarà continuïtat en un futur a l'autovia de l'Aragó. «Encara s'estan estudiant les diferents propostes», va dir. Les alternatives serien la carretera de Morella a Vinaròs i l'eix de l'Ebre. Qui va celebrar especialment la posada en funcionament de la variant va ser l'alcalde de Falset, el socialista Jesús Torralba: «És un dia històric i suposa millorar les comunicacions amb Móra, d'una banda, i Reus i Tarragona, de l'altra». A la inauguració no hi va faltar el senador prioratí Ramon Aleu. La variant, amb carrils de 3,5 metres d'amplada, té 1.500 metres de via lenta en direcció nord que coincideix en bona mesura amb el tram més empinat, amb un pendent màxim del 6,75%. Les obres, que han estat a càrrec de l'empresa lleidatana Sorigué, van començar el maig del 2006. Dos anys després, la descongestió del nucli urbà de Falset ja és un fet i Reus i Móra, cinc anys després de la remodelació del coll de la Teixeta i ara, amb la nova variant, són, des d'ahir, més a prop. |
NOTÍCIES RELACIONADES |
>Canvis en el tram Tarragona-el Morell >Publicat el nou traçat de la variant d'Albinyana >A l'equador de les obres a l'autopista AP-7 >Falset estrena variant. |
|