Aigües de Barcelona acaba de finalitzar les obres de les noves infraestructures per on circularà l'aigua que arribi amb vaixell al port de Barcelona des dels ports de Tarragona i Marsella. Aquestes noves infraestructures permeten captar, emmagatzemar i distribuir l'aigua potable que arribarà amb vaixell, el primer dels quals es calcula que atracarà el 15 de maig. La quantitat d'aigua cobrirà un 12% del consum d'aigua potable a l'àrea metropolitana de Barcelona.
Les proves de les noves infraestructures comencen avui mateix, sobretot la xarxa de noves canonades per on circularà l'aigua des d'on es descarrega fins a enllaçar amb la xarxa existent a la Zona Franca. Finalment al moll de l'Energia del port de Barcelona s'hi han instal·lat cinc punts d'atracada per als vaixells respecte dels tres que hi havia en el projecte inicial. L'ampliació del nombre d'aquests punts s'ha fet amb l'objectiu que els vaixells carregats d'aigua no interfereixen altres usuaris del port. En aquests punts l'aigua es captarà del vaixell i les noves canonades la conduiran fins a dos dipòsits de 8.444 metres cúbics de capacitat que s'estrenaran amb aquest transport. En aquests dipòsits s'hi ha construït una estació de bombament que impulsarà l'aigua a través d'una altra nova canonada fins a la xarxa de transport de la Zona Franca i d'aquí fins a la central de Cornellà d'Aigües de Barcelona, des d'on es distribuirà a la xarxa de l'àrea metropolitana. Aquestes infraestructures portaran l'aigua potable procedent de Tarragona i Marsella. Les obres per fer circular l'aigua no potable que arribi des del canal de la Provença (Marsella) estaran enllestides el 9 de maig i consten d'una nova canonada i el perllongament del col·lector més amunt de la potabilitzadora de Sant Joan Despí per tractar l'aigua conjuntament amb la del Llobregat.