| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | diumenge, 24 de novembre de 2024


diumenge, 27 d'abril de 2008
>

Túnel de 4 km al Pertús




Fins a Cardedeu, per connectar amb la xarxa del Ter i el Llobregat, s'havia de construir una canonada de 314 km des de Montpeller a través d'un túnel de 4 km al Pertús. A França el transvasament recorreria 190 km o bé a prop de l'autopista A-9 o bé a prop de la futura línia del tren d'alta velocitat (TAV) entre Barcelona i Montpeller. Des dels Pirineus, el traçat inclouria un túnel d'arribada als darrers quilòmetres fins a Cardedeu i aprofitaria el desdoblament entre al Pasteral i Cardedeu que preveia el PHN per a la xarxa de l'ATL. Si la xarxa continuava fins a Tarragona, als 49 km entre Cardedeu i Abrera per unir les plantes del Ter i el Llobregat, el transvasament sumaria un tram que seguiria el traçat del futur quart cinturó viari del Vallès, amb diversos túnels. Els 94 km d'Abrera fins a Tarragona es descomponien en dos trams, un que requeria bombeig per salvar les serres i l'altiplà del Penedès i l'altre, amb un túnel d'accés en baixada fins al litoral de Tarragona. Aquest era el tram que representava la prolongació fins a Barcelona del minitransvasament de l'Ebre a Tarragona que ja preveia el PHN i que ara construiran els governs espanyol i català per evitar les restriccions a la regió de Barcelona. Fins a Tortosa eren 59 km més de canonada.

 NOTÍCIES RELACIONADES

>El transvasament del Roine preveia portar 630 hm³ anuals i costava 2.530 milions

>Cap pometa té el pomer

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.