| |||||
![]() | |||||
| |||||
![]() | |||||
![]() |
|
![]() |
dilluns, 21 d'abril de 2008 > La sisena hora de primària es destina principalment a català i matemàtiques
EDUARD BATLLE. Què es fa a la sisena hora? A través d'aquest interrogant el llibre de l'investigador Joan Teixidó, La sisena hora a primària, valora el canvi que ha representat l'aplicació d'una hora més a les escoles públiques. Teixidó va presentar un estudi l'any passat en què es confirmava que la sisena hora s'havia implantat precipitadament i creava problemes d'organització. Ara, amb el llibre, valora la consolidació i la predisposició a millorar, amb el predomini de les classes de català, matemàtiques, arts, programes específics i tutories. L'estudi es basa en enquestes a 420 centres de Catalunya. Teixidó, pedagog i professor, és el director del GROC (Grup de Recerca en Organització de Centres) i el curs passat es va dedicar a valorar l'impacte del primer any de la sisena hora a primària: «Requeria una planificació que no es va tenir en compte», valora Teixidó, que creu que ara «s'ha assumit que es pot fer bé perquè les condicions no eren dolentes estructuralment». Opina que «s'ha evidenciat que introduir canvis importants requereix una planificació més llarga». «Els centres diu s'han adequat a noves condicions organitzatives». Respecte a la confirmació que el nou horari ha fet disminuir la relació entre els docents de primària i infantil, el llibre constata que el nombre d'hores setmanals de coincidència és del 57% en dues hores, del 26,4% en tres hores i del 7,8% en el marge de quatre hores. |
Ús educatiu de la sisena hora - Ll. catalana: 32,7% - Matemàtiques: 20,4% - Arts (música, visual i plàstica): 11,6% - Programes específics: 11,6%
8.30 h: 10,7% 9 h: 84,5% Altres: 4,8%
13 h: 90% 13.30 h: 4,1% Altres: 5,9%
15 h: 92,1% 15.30 h: 4,8% Altres: 3,1%
|
![]() | |||
![]()
|