Deu municipis de la Selva participaran en un projecte per instal·lar uns innovadors punts d'informació interactius al carrer anomenats Smartpoint. Aquests aparells tenen una estructura de 3,20 metres d'alçada feta d'acer galvanitzat amb una pantalla de 46 polzades d'alta definició que es controla via satèl·lit o wi-fi. Permeten accedir a la informació de la web municipal, triar un restaurant, saber la previsió meteorològica, la situació dels comerços, quina farmàcia està de guàrdia o l'agenda d'activitats del municipi. A part, els continguts es poden descarregar al telèfon mòbil o a la PDA i estan preparats perquè també siguin accessibles per als invidents.
El projecte el va impulsar l'Ajuntament de Sant Hilari i s'hi han afegit altres municipis. Tots plegats han decidit comprar una trentena d'Smartpoints, que tenen un cost global de gairebé 600.000 euros. En concret, hi participen la Cellera (1 aparell), Arbúcies (2), Breda (2), Hostalric (5), Blanes (6), Maçanet (2), Caldes (3), Santa Coloma (3), Vilobí (3) i Sant Hilari (3). Han decidit promoure-ho conjuntament perquè així es poden presentar al pla d'ajuts Avanza, del Ministeri d'Indústria, Turisme i Comerç. Aquesta línia de subvencions posa com a requisits que el pressupost mínim del projecte sigui de 300.000 euros i beneficiï una població de 20.000 habitants. Si la iniciativa selvatana és escollida pot optar a un ajut de fins al 80%.
Segons va explicar l'alcalde de Sant Hilari, Joan Garriga, aquests aparells estaran connectats entre si i permetran «vendre poble però també comarca». Es mostra confiat d'aconseguir la subvenció estatal i sosté que també reclamaran al Departament d'Innovació, Universitats i Empresa que hi faci una aportació econòmica.