El govern de l'Estat ja ha enllestit el disseny de la nova canonada que portaria l'aigua de l'Ebre a Barcelona a través de la mitjana de l'AP-7. Segons va publicar ahir el diari El País, aquesta és la solució «favorita» del govern estatal, ja que estaria a punt en dos mesos i podria portar els 40 hectòmetres cúbics anuals del minitransvasament que no es consumeixen a Tarragona. Aquesta canonada solucionaria els problemes que presenten les diferents interconnexions de xarxes estudiades pel govern català. Encara que seria un traçat més llarg, d'uns 70 quilòmetres, la nova canonada que l'Estat faria per l'AP-7 escurçaria el termini de les obres i evitaria els sempre complicats processos d'expropiació dels terrenys. Amb tot, el projecte sí que necessitaria el permís del Ministeri de Foment, del qual depèn la concessió de l'autopista de peatge.
La canonada aniria des de Tarragona fins a la planta potabilitzadora d'Abrera, que ja pertany al sistema Aigües Ter-Llobregat (ATLL). La conducció tindria 1 metre de diàmetre i seria d'un tipus d'acer que s'empalma molt fàcilment. Segons la mateixa informació, la canonada estaria sobredimensionada perquè en cas d'emergència, o si hi hagués una fuita, es pogués obrir i una persona pogués revisar-la des de dins. Però el problema més greu, que ahir també va assenyalar la Generalitat, és que a la mitjana de l'autopista ja fan obres per construir el tercer carril de l'AP-7, cosa que complicaria els treballs. A més, també van advertir de la falta de subministrament energètic per impulsar l'aigua, i del pes excessiu que la canonada provocaria als ponts de l'AP-7.