El Col·legi d'Enginyers de Camins a Catalunya també va voler dir-hi la seva ahir, i en una nota, van mostrar-se partidaris de la connexió dels sistemes de subministrament de Tarragona, alimentat pel minitrasvasament de l'Ebre, i el de la zona metropolitana de Barcelona, perquè la consideren «més eficient» que l'obra del Segre, que «no és la millor solució atès que les captacions d'aigua en el trams baixos dels rius tenen menys impacte ambiental que en les capçaleres». Els col·legiats suavitzen l'impacte de l'obra i adverteixen que el fet que «la infraestructura sigui permanent no implica que la captació d'aigua ho sigui», i recorden que es pot fer «en funció de la disponibilitat i de la necessitat». Els enginyers hi afegeixen, a més, que «les dessaladores i la interconnexió de les conques catalanes de l'Ebre són compatibles» i no excloents.
Pels enginyers, que també creuen que la solució del Roine trigaria massa a ser realitat, diuen que la dessaladora del Prat, elevada pel Departament de Medi Ambient com a solució definitiva per a l'àrea metropolitana, tindrà una capacitat de producció que «resultaria insuficient per cobrir una situació de sequera com l'actual». Els enginyers recorden que la situació de sequera de la zona metropolitana és «d'extrema gravetat», tenint en compte «la rellevància social i econòmica d'aquesta àrea, que concentra un 46% de la població de Catalunya i genera un 63% del PIB català i el 13% del PIB de l'Estat».