El primer any del Bicing a la ciutat de Barcelona no ha estat un passeig planer. Més aviat, una pedalada complicada en una pista plena d'obstacles.
UN CONCURS POLÈMIC.
L'Ajuntament va adjudicar el servei a l'empresa Clear Channel, que en un temps rècord va tenir una primera fase del servei en marxa un mes i mig abans de les eleccions municipals. L'adjudicació va ser polèmica, amb la retirada a última hora de l'altre competidor, JC Decaux, i amb Esquerra, aleshores soci de govern, sentint-se bandejada.
ALLAU D'ABONATS.
En el primer mes de funcionament ja es van superar els 10.000 abonats, un presagi de la tirada del servei. En tres mesos, ja van arribar a 70.000 abonats.
EL SECTOR PRIVAT, MOLEST.
Quan feia tres mesos que funcionava el servei, les empreses de lloguer de bicis van acusar l'Ajuntament de competència deslleial. Li van demanar que limités el temps d'ús del servei i que fes marxa enrere pel que feia a la possibilitat de llogar el servei directament amb una targeta de crèdit, unes demandes que l'Ajuntament va acabar acceptant.
COL·LAPSE A LES ESTACIONS MÉS CÈNTRIQUES.
A l'estiu comença a fer-se evident la saturació de les estacions més cèntriques. Els usuaris denuncien que mai troben lloc per agafar o retornar la bicicleta i que no reben informació precisa de l'estació més propera per poder-hi anar.
RETARDS A L'HORA DE REBRE LA TARGETA.
Els primers mesos, la gran quantitat de demandes per obtenir l'abonament provoca retards de fins a 70 dies per rebre la targeta. Hi ha queixes per cues a l'oficina d'atenció i per informació esbiaixada.
PROBLEMES INFORMÀTICS.
L'ampliació del servei genera falles continuades del sistema informàtic a l'octubre: els usuaris no poden tornar la bici o quan l'han tornat, el sistema no ho detecta.
ACUSACIONS SINDICALS.
Al setembre, el sindicat CGT acusa l'empresa que presta el servei, Clear Channel, d'irregularitats en la contractació.
SENSE LLUMS.
Amb el canvi horari d'hivern, s'evidencia que els llums no funcionen. Hi ha queixes per altres elements de la bicicleta deteriorats.