Amics de la Bici diu que s'ha creat «una bombolla» que no significa un creixement real de l'ús de la bicicleta a la ciutat, i molt menys la substitució de vehicles de motor per aquest nou sistema de transport. En tot cas, el que ha passat des que es va implantar aquest servei, segons un portaveu d'aquesta entitat, Albert Garcia, és que l'Ajuntament de Barcelona ha substituït totes les polítiques i els projectes de foment de l'ús de la bicicleta pel projecte del Bicing, que s'ha limitat a fer créixer el nombre d'estacions i de bicicletes però «sense avançar per millorar la situació de la ciutat per a l'ús de la bicicleta».
També l'associació Bicicleta Club de Catalunya (BACC) es mostra molt crítica quan fa balanç del primer any d'implantació del Bicing. Diana González, portaveu d'aquesta entitat, admet que el Bicing ha creat nous usuaris, però el projecte no ha anat acompanyat d'una millora de les infraestructures ni la ciutat ha fet res per entomar el gran volum de nous usuaris que s'ha generat. González es refereix a la xarxa de carrils bici, o a l'esperada oficina de la bicicleta, aprovada i pressupostada en el mandat passat i encara inexistent. González es queixa també que el consistori no hagi aprofitat la temprada d'hivern, que sempre és més fluixa quant a l'ús de la bici, per fer millores en la infraestructura: «Ho faran quan ve la calor i en un moment d'alta ocupació de la via pública amb la bicicleta», va dir.
Tant l'associació BACC com Amics de la Bici han coincidit a criticar, per altra banda, la manca d'activitat de la Comissió Cívica de la Bicicleta, que en aquest mandat va abandonar el sector dels vianants, que abans hi estava integrat. Aquesta comissió només ha tingut una trobada des que va començar el mandat, aviat farà un any, i va ser per fer una mica de presentació dels nous membres. Els pocs plans relacionats amb el món de la bici que s'han fet públics darrerament els han conegut per la premsa, segons totes dues entitats.