| |||||
|
divendres, 28 de març de 2008 > El Bicing reforçarà el servei a l'Eixample i Ciutat Vella, on ara està més saturat
En el primer any de funcionament, té 130.000 abonats, i a l'estiu el servei ja disposarà de 6.000 bicicletes i 400 estacionsANNA BALLBONA. Barcelona Primer aniversari del servei del Bicing, que l'Ajuntament de Barcelona exhibeix amb eufòria airejant la xifra de 130.000 abonats que té en l'actualitat. Això no treu sinó que més aviat ho explica la saturació d'algunes estacions, sobretot del centre. Per aquest motiu l'ampliació del Bicing que culminarà a finals de juny, quan està previst disposar de 6.000 bicicletes i 400 estacions operatives, reforçarà especialment el servei a l'Eixample i Ciutat Vella. En aquests districtes s'instal·laran, en total, entre 25 i 35 estacions més, que s'afegiran a les 104 que ara ja tenen en funcionament. A dia d'avui, el servei disposa de 286 estacions i més de 4.300 bicicletes, i quan s'acabi l'expansió es preveu que es facin, a través d'aquest mitjà, un milió de viatges en Bicing al mes.
El regidor de Mobilitat de l'Ajuntament de Barcelona, Francesc Narvàez, va oferir ahir una allau de xifres astronòmiques per guarnir el primer aniversari del Bicing i demostrar «l'èxit aclaparador» del servei: 130.000 abonats, 800.000 desplaçaments al mes i 30.286 usos diaris en dia feiner (segons les dades del febrer). I això d'astronòmiques mai més ben dit, perquè fins i tot han comptat que la distància recorreguda pels usuaris del Bicing fins ara és de 18 milions de quilòmetres, unes 45 vegades la distància entre la Terra i la Lluna. Tornant a la Terra, entre aquesta allau de xifres, també hi ha un rànquing de les deu estacions més utilitzades, que coincideixen sovint amb les que tenen més temps d'espera o directament saturació: es tracta d'estacions com ara les de les places Tetuan, Catalunya, Universitat amb carrer Aribau, Antonio López (al costat del passeig Colom), el passeig Lluís Companys (Arc de Triomf) i la Rambla. Totes són estacions que es troben a l'Eixample (el districte amb més abonats) i Ciutat Vella, on va començar el servei, i on d'aquí al juny augmentaran un 30% el nombre d'estacions disponibles. També s'instal·laran més estacions a la façana marítima. Segons Narvàez, el reforç del servei al centre de la ciutat farà que en algun lloc hi hagi estacions a menys de 300 metres d'altres, per sota, per tant, del límit mínim establert inicialment. Fonts de BSM van treure importància al temps d'espera: bo i recordant que el Bicing s'ha d'entendre com qualsevol altre transport públic, van indicar que el temps d'espera se situa ara, de mitjana, entre cinc i vuit minuts. Tot i així, ara treballen en reajustaments informàtics per poder preveure millor els desplaçaments de les bicicletes i que a cada estació es disposi de les necessàries. En paral·lel, l'àrea de Mobilitat de l'Ajuntament té embastada la revisió de la xarxa de carrils bici existent (128 quilòmetres), on posarà nova senyalització, i l'ampliació amb 30 quilòmetres més. Tot plegat ha d'estar a punt a l'estiu. Per celebrar l'aniversari, aquest dissabte faran una festa a l'espigó de la Marina, a partir de les dotze del migdia, amb pastís d'aniversari inclòs, per a 10.000 persones. |
Nombre actual d'abonats - 130.000 (al final de juny hi haurà 400 estacions)
(al final de juny, 6.000 bicicletes)
(un 95% dels desplaçaments es fan en menys de mitja hora)
|
NOTÍCIES RELACIONADES |
>Pocs conflictes >«Amb l'experiència n'hem anat aprenent» >Els usuaris de bicicletes pròpies, oblidats >S'informarà els turistes sobre empreses de lloguer de bicis >Un passeig poc planer |
|